ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נלחם נגד פוטין

מנהיגה לשעבר של גאורגיה הורעל בכלא

נשיא גאורגיה לשעבר, מיכאיל סאקשווילי, אושפז בבית חולים בשנה שעברה לאחר שביתת רעב שניהל במשך 50 יום במחאה על מאסרו, שארגוני זכויות אדם הוקיעו כמניע פוליטי. כעת מתברר כי הוא הורעל ונמצא במצב קשה

מנהיגה לשעבר של גאורגיה הורעל בכלא
מיכאיל סאקשווילי בדיון בבית המשפט צילום: טוויטר

נשיאה לשעבר של גאורגיה, מיכאיל סאקשווילי, היושב בכלא, הורעל באמצעות מתכות כבדות והוא נמצא בסכנת מוות אם לא יקבל את הטיפול המתאים, כך על פי דו"ח רפואי שהופץ ב-5 בדצמבר על ידי הצוות המשפטי שלו. האיש בן ה-54, הועבר לבית חולים בשנה שעברה לאחר שביתת רעב שניהל במשך 50 יום כדי למחות על מאסרו, אותו ארגוני זכויות אדם גינו בטענה כי הוא בעל "מניע פוליטי".

בדו"ח שהופץ על ידי הצוות המשפטי של סאאקשווילי, אמר מומחה רפואי אמריקאי דייוויד סמית' ש"בדיקות גילו נוכחות של מתכות כבדות" בגופו של סאאקשווילי והתסמינים הפתולוגיים שהוא מציג הם תוצאה של הרעלת מתכות כבדות. "במידה סבירה של ודאות רפואית החומרים הרעילים, כולל כספית וארסן, הוכנסו לגופו לאחר שסאקשווילי נכלא", אמר סמית' לתקשורת.

מחברי הדו"ח, מ-28 בנובמבר, טענו כי לסאקשווילי ניתנה תרופה מזיקה ללא פיקוח מתאים. "הסיכון המוגבר לתמותה קרוב ללא טיפול הולם, שנראה לא טוב" הוסיף סמית'. הרשויות בגיאורגיה התעקשו שסאקשווילי מקבל טיפול רפואי הולם.

טנגיז צולאדזה, רופא בגאורגיה, אמר כי סאקשווילי "איבד יותר מ-40 קילוגרמים מאז מעצרו", וכי "המערכת הרפואית של גאורגיה מיצתה ככל הנראה את כל האמצעים הזמינים לטיפול בסאקשווילי".

סאקשווילי, מייסד מפלגת האופוזיציה העיקרית של גאורגיה ונשיא האומה מ-2004 עד 2013, הורשע שלא בפניו באשמת שימוש לרעה במשרה ונידון לשש שנות מאסר ב-2018. הוא נכלא באוקטובר 2021, ימים לאחר שחזר בחשאי מגלות באוקראינה.

באוקטובר האחרון, ארגון זכויות אדם של מועצת אירופה קרא ל"שחרור אסירים פוליטיים המתנגדים לפוטין בפדרציה הרוסית ובמדינות אחרות, כולל מיכאיל סאקשווילי".

גאורגיה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד