כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לאחר חלוקת התפקידים

הדרישה של "יהדות התורה": וטו במינוי רבני ערים ורבנים ראשיים

בין הדרישות שמציגים ביהדות התורה ישנם סעיפים שנוגעים גם למינויי רבני ערים ומינויי הרבנים הראשיים בבחירות שתערכנה בעוד כשבעה חודשים. בעניין זה דורשים ביהדות התורה לקבל זכות וטו בהליך שיקבע את זהות הרבנים הראשי הבאים וכן זהותם של רבני הערים שיבחרו

הדרישה של "יהדות התורה": וטו במינוי רבני ערים ורבנים ראשיים
גפני וגולדקנופף צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשעות הקרובות תושלמנה מלאכת חלוקת התפקידים בין שותפות הקואליציה ולאחר מכן צפויים בליכוד לעבור לדיונים הסבוכים בנוגע לדרישות המהותיות, לאחר שהוגשו בפני הליכוד עשרות סעיפים בין הייתר בנושאי חינוך, שבת, גיוס, לצד תחבורה ונושאים נוספים. בסך הכול יהדות התורה דורשת 183, דרישות שחלקם כרוכות בתקציבי עתק.

בין הדרישות, סעיפים שנוגעים גם למינויי רבני ערים ומינויי הרבנים הראשיים בבחירות שתערכנה בעוד כשבעה חודשים. בעניין זה דורשים ביהדות התורה לקבל זכות וטו בהליך שיקבע את זהות הרבנים הראשי הבאים וכן זהותם של רבני הערים שיבחרו.

ביהדות התורה דורשים לקבל לידם זכות וטו כך שהשר לשירותי דת שיהיה מטעם ש"ס לא יפתח בהליך בחירת רב עיר ללא הסכמת סיעת יהדות התורה וכן לסכם איתם מראש את נציגי הציבור שימונו לגוף הבוחר לבחירת רב העיר.

כך גם בנושא הליך בחירת הרבנים הראשיים. ביהדות התורה דורשים כי "הקואליציה תפעל לכך ש-2 השרים ו-5 חברי הכנסת החברים בגוף הבוחר - ימונו בהסכמת סיעת יהדות התורה", כך במסמך הדרישות שהציגו ביהדות התורה לליכוד.

קשה לראות את ש"ס מסכימה לדרישה הזו, שמשום מה לאורך השנים לא הוצגה. כעת צריך להמתין לראות עד כמה רחוק ייקחו ביהדות התורה את הדרישה והאם יתעקשו עליה בכל מחיר או שמא יסתפקו בסיכום ג'נטלמני בע"פ כי בערים שהם נוגעים בדבר הסיעות יתנהלו במתואם.

מינוי רבנים יהדות התורה משא ומתן קואליציוני ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד