כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בכנס ארגוני הימין

הבטחה לפעול נגד המופתי שנפגש עם אביו של מבצע הפיגוע בדיזנגוף

לאחר סקירה מקיפה אודות פעילות ההסתה של המופתי עכרימה סברי והשפעתה על ערביי ישראל, הבטיח ח"כ רוטמן לפעול כנגד סברי. יו"ר ארגון לביא עו"ד אביחי בוארון קרא לשר המיועד בן גביר לפעול כנגד המופתי ואף התריע מפני עתירה לבג"ץ

הבטחה לפעול נגד המופתי שנפגש עם אביו של מבצע הפיגוע בדיזנגוף
המופתי עכרימה סברי צילום: צילום מסך

ברקע קמפיין ארגוני הימין הקורא לעצור ולחקור את המופתי המסית עכרימה סברי, נערך היום (שלישי) כנס וירטואלי ב-ZOOM תחת הכותרת: "מי מאתרג את עכרימה סברי?". ראשון הדוברים בכנס היה העיתונאי החוקר אלחנן גרונר מהקול היהודי שנתן סקירה על דמותו ופעילותו של עכרימה סברי.

בדבריו, סיפר כי "סברי, בן 83, נולד בשנת תרצ"ט על רקע המהומות של המרד הערבי. סברי מונה על ידי ערפאת לשמש כמופתי של ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית, ולאורך השנים פרסם פרסומים רבים של הסתה כנגד ישראל כולל היתר הלכתי לפיגועי התאבדות בזמן האינתיפאדה השניה, ופרסומים אנטישמיים דומים מאד לפרוטוקולים של זקני ציון.

בשנים האחרונות הפך סברי לאיש של ארדואן, נשיא טורקיה, בישראל, ובשל קשריו העמוקים עם האחים המוסלמים נאסרה כניסתו של סברי להולנד, וכך נוצר מצב מוזר שסברי פועל בחופשיות בישראל, בעוד בעולם הוא מוגדר כדמות טרור.

למרות הפעילות הענפה של סברי, במקרים הבודדים שבהם המדינה פעלה כנגדו, הפעולות היו מינוריות לחלוטין. כך למשל לפני מספר שנים, כנגד סברי הוצא צו הרחקה מהר הבית, אולם יחד עם עורכי דינו הוא נכנס להר ומפר את הצו בגלוי, אך למרות זאת לא נעשה כנגדו דבר.

לפני מספר שנים, סברי פסק שאסור לנשים מוסלמיות להגיש תלונות במשטרה כנגד בעליהן בעקבות כך הוא מגיע לחקירה אך לא מוגש כנגדו כתב אישום. גרונר הזכיר גם את חשיפת הקול היהודי, כי ליניר אבו הזז העוזרת של רם בן ברק כשהיה יו"ר וועדת חוץ וביטחון, השתתפה בקורסים בהר הבית והצטלמה יחד עם סברי.

כך גם חשיפות הקול היהודי על השתתפותו של סברי בכנסים אינטרנטיים יחד עם ראשי ציר הרשע האיראני - כולל חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האיסלמי, כשאחד הכנסים עוסק ב"צורך" להשמיד את ישראל וסברי שם מדבר על כך ש"שעת האפס קרבה". אולם, למרות קשריו של סברי עם ראשי ארגוני טרור ופרסומי ההסתה הרבים, סברי מופיע מפעם לפעם בבתי ספר בירושלים, כשלפחות באחד המקרים מדובר בבית ספר הממומן על ידי משרד החינוך.

בחודשים האחרונים סברי עולה מדרגה, ובביקור בשכם ובג'נין הוא נפגש עם משפחות מחבלים בהם אביו של מבצע הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב ואומר שם כי "השאהידים הם לפיד המאיר לנו את הדרך", ובביקור לאחרונה אצל משפחת המחבל עודאי תמימי שרצח את החיילת נועה לזר ואחר כך נהרג בקרב יריות בפיגוע נוסף שביצע בכניסה למעלה אדומים, סברי אמר כי "אם היו יודעים את מעלת השהידים כולם היו הולכים להצטרף לג'יהאד".

ח"כ שמחה רוטמן: "אחת הסוגיות בהן תיבחן הממשלה הקרובה - הפסקת האתרוג של סברי, כיו"ר ועדת חוקה המיועד, אני מתכנן לפעול גם מול הפרקליטות וגם מול מערכות האכיפה השונות לבדוק מה הם עושים עם ההסתה הזו לטרור", אמר ח"כ רוטמן מסיעת הציונות הדתית. "זה מונח על שולחן הפרקליטות. היא צריכה לתת מענה להתנהלות, ולכך שכתבי אישום לא מוגשים ואין אכיפה רצינית כנגד עכרימה סברי וכנגד מסיתים אחרים בתנועה האיסלאמית. האתרוג הזה בעז"ה יפסק. זו אחת הסוגייות שתיבחן בהם הממשלה שתוקם".

רוטמן הוסיף והדגיש כי "אלמלא הקול היהודי הדבר הזה בכלל לא היה מופיע בתודעה הציבורית" וקרא לא להניח לנושאים הללו. "אני מזמין את הקול היהודי להיות תקשורת עויינת נגדנו - תבדקו אותנו, זה בנפשנו. תהיו עוינים נגדנו, במובן הטוב של המילה. תבואו לנבחרי הציבור ותשאלו - מדוע סיפור עכרימה סברי לא מטופל. אנחנו מצדנו נעשה את המירב" דברי רוטמן.

לאחר מכן נשא דברים יו"ר ארגון לביא עו"ד אביחי בוארון, שהגיש שורה של תלונות כנגד השייח' המסית. "הגשנו עד היום 5 תלונות נגד עכרימה סברי", אמר בוארון והדגיש כי בארגון לביא "נצמדים להקשר המשפטי - האם המעשים של סברי עולים כדי עבירה פלילית, ולכאורה בצורה מובהקת, יש כאן אזרח ישראל שעובר עבירות פליליות ולא נחקר ולא הובא בדין".

"אנחנו רואים את גרירת הרגליים של הפרקליטות ושל המשטרה שלא פותחים בחקירה רשמית ולא מביאים את האדון הזה לדין, אנחנו פנינו שוב ושוב, פעמים רבות פנינו ומיצינו הליכים לפני עתירה לבג"צ וראינו שהתלונות שלנו מושבות ריקם ולא מטופלות".

בוארון העריך שהסיבה לאתרוגו של סברי נוסעת מרצון של המערכת לשמור על שקט תעשייתי. "יכול להיות שיש כאן גורמי ביטחון שאומרים לעצמם בא נייצר שקט, והשקט יותר חשוב עכשיו, ובא ננהל את האירוע הזה. אנחנו זוכרים את האמירה הכואבת וההזויה של המפכ"ל ב"שומר החומות" שאמר "יום יומיים זה יירגע" ובעצם המשטרה לא נכנסה שם. אולי זה נובע מסדר יום או עמדה מערכתית - נפשית לא לנהל אירועים נפיצים ולתת להם לדעוך באיזה מין משאלת לב".

בהמשך לכך קרא בוארון לשר לבטחון לאומי הנכנס ח"כ איתמר בן גביר "לשנות את המדיניות הקיימת במערכת כולה, בדגש על מערכת אכיפת החוק במשטרה ובמחלקת חקירות, ולדרוש מהם לחקור את האירוע של עכרימה סברי כפרט, וככלל לחקור ארועים נפיצים כאלו ולא לוותר -'אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו' - זה בדיוק מה שקורה עכשיו".

בסיום דבריו, קרא עו"ד בוארון בשם ארגון "לביא" לשר המיועד להיות כשר לבטחון לאומי להורות על פתיחת חקירה והודיע כי באם זה לא יקרה הארגון ייאלץ לעתור לבג"צ. "אנחנו קוראים לשר לבטחון לאומי לחקור את האיש הזה, ולגרום לזה שהוא יעמוד לדין וישלם על מעשיו הפליליים. אם זה לא יקרה, וסברי לא יחקר, לא יוותר לנו אלא לאחר תהליך ארוך מאד של מיצוי הליכים לעתור לבג"צ, ולהערכתנו בג"צ ייתן את הסעד הזה, ויורה על חקירת האיש הזה, ובסופו של תהליך נראה אותו יושב מאחורי סורג ובריח".

מי שהיה מבין הראשונים לזהות את עכרימה סברי כדמות אסטרטגית המסיתה לטרור, היה מאור צמח יו"ר ארגון 'לך ירושלים'. צמח סיפר בכנס על הקשרים הרבים שיצר סברי ברחבי העולם הערבי ועל הכספים הרבים שהוא מצליח להביא לישראל מטורקיה וקרנות איסלאמיות נוספות, אותם הוא מנתב כרצונו.

"סברי מנהל קשרים עם קאטר, טורקיה, הוואקף הירדני, חמאס, חיזבאללה הפלג הצפוני של התנועה האיסאלמית, וחברי כנסת רבים ממספר מפלגות ערביות בכנסת ישראל, תמוה בעיני איך מדינת ישראל לא טיפלה עד כה בהסתה החמורה של סברי, חסר המעצורים. האדם הזה באמת מסוכן. נתן את הפן ההלכתי והתמיכה המוחלטת לפיגועי ההתאבדות. בזמן צוק איתן הוא עודד את חממת הטרור בזמן הפיגועים אז. דאג לסביבה החברתית, והמשפחתית והכלכלית של המחבלים".

טרור הסתה טרור פלסטיני מופתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד