כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מי יישאר ללא תפקיד?

חלוקת התיקים ב'ציונות הדתית': הקרב על העלייה והקליטה

כמה ימים לאחר שהושג ההסכם בין הליכוד לבינם, במפלגתו של סמוטריץ' מתפנים לחלוקת השלל - כאשר את התיק השני הבכיר, רוצים אופיר סופר ואורית סטרוק. ההערכה: הראשון יקבל אם יתעקש בעקבות ניצחונו בפריימריז | בתחתית הרשימה: מאבק על ראשות הועדה וסגנות השר

חלוקת התיקים ב'ציונות הדתית': הקרב על העלייה והקליטה
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפלגת 'הציונות הדתית' נערכים לחלוקת התפקידים מצד היו"ר בצלאל סמוטריץ', שיכהן כשר האוצר, לאחר החתימה על נספח התפקידים בסוף השבוע שעבר, כאשר החלוקה הסופית טרם ברורה.

בגזרת משרד העלייה והקליטה נראה היה כי הסוגייה נפתרה והתיק ילך לאופיר סופר, שמעוניין במשרד השני הבכיר - אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי גם חברת הכנסת אורית סטרוק, מקום 3 ברשימת המפלגה, מעוניינת בתפקיד.

סטרוק, שסומנה כמי שתכהן כשרה במשרד המשימות הלאומיות, ששונה ממשרד ההתיישבות, מביעה רצון לכהן בשני התיקים, ובסביבתה אומרים שטרם התקבלה ההחלטה הסופית. ההערכה היא שאם סופר יעמוד על דרישתו למשרד העלייה והקליטה, הוא צפוי לקבלו, בשל נצחונו בפריימריז.

בתחתית הרשימה מתנהל מעין מאבק סביב יו"ר ועדת הרפורמות ותפקיד סגן השר. על הפרק סומנו הח"כים מיכל וולדיגר ואוהד טל, אלא שגם הח"כ האחרון ברשימה, משה סולומון, דורש לקבל את ראשות ועדת הרפורמות - כדי שלא יישאר הח"כ היחיד במפלגה ללא תפקיד.

בשאר הגזרות, חלוקת התפקידים ברורה: שמחה רוטמן יקבל את ראשות ועדת חוקה וסמוטריץ' כאמור, את משרד האוצר, כשהוא כרגע גם צפוי להיות השר במשרד הביטחון. ביום ראשון סמוטריץ' ערך סבב התייעצויות עם כל ח"כ בנפרד כדי לשמוע את רצונותיו, ובימים הקרובים הוא צפוי להחליט באופן סופי.

מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אורית סטרוק אופיר סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד