כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תעזבו אותו בשקט"

ביטול סעיף הנכד מוביל לעימות בקואליציה העתידית

כוונת חלקים באופוזיציה לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות מובילה לעימות פנים קואליציוני, כאשר בכיר הליכוד קורא לשותפים לעזוב את החוק לא לגעת בו: "תרשמו את מה שאני אומר - אם נגיע לשינויים בחוק השבות עוד חמש שנים אין אותו"

ביטול סעיף הנכד מוביל לעימות בקואליציה העתידית
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לציון יום העלייה. במהלכו נרשם העימות בתוך הקואליציה סביב הדרישה הדתית לבטל את סעיף הנכד, סעיף 4א לחוק השבות שמעניק זכות לנכדים של יהודים שעלו ארצה להצטרף ולעלות לארץ ללא קשר האם הם יהודים או לא.

ח"כ יולי אדלשטיין מ'הליכוד' הביע התנגדות לביטול הסעיף, כשברקע פורסמו השבוע נתונים שמראים על עלייה של אלפים שאינם יהודים "ההרכב הדמוגרפי של העולים כרגע גם אותי מדאיג, אבל מי שרוצה לשנות באמת את ההרכב הדמוגרפי, תזמינו אותי לכוס קפה ואני אתן לכם הרבה עצות. בחוק השבות לא כדאי לגעת", אמר בנאומו שהרשים את חברי האופוזיציה המיועדת.

לדברי אדלשטיין, "תרשמו את מה שאני אומר - אם נגיע לשינויים בחוק השבות עוד חמש שנים אין אותו. לכן, בואו לא נציע להפוך אותו לחוק-יסוד, בואו לא נציע לשנות בו משהו, בואו לא נציע לשפר אותו. תעזבו אותו בשקט. ובצורה של מדיניות נכונה אפשר לשנות הרבה דברים בלי לגעת בחוק השבות".

ח"כ עמיחי אליהו מ'עוצמה יהודית' הביע תמיכה בביטול סעיף הנכד ואמר: "עלינו לחזור לטרמינולוגיה שרואה בעליה את קודש הקודשים של העם היהודי. תפילת הדורות. עלינו להקצות מתקציבי העתק שהמדינה משקיעה בקליטה חלק חשוב על מנת לבסס את הרגל השלישית. ובנוסף - עלינו לפעול במשותף לתיקון סעיף הנכד בחוק השבות, על מנת להבטיח את צביונה היחודי של מדינת ישראל", אמר.

נציין כי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מוביל את הנושא לביטול או שינוי הסעיף, נכון לשעה זו מי שמתנגד לביטול הסעיף הוא ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו וסיעת הליכוד ויולי אדלשטיין הוא הראשון שאומר זאת בפומבי כעולה ברית המועצות.

יולי אדלשטיין חוק השבות עמיחי אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד