ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
12 אלף איש בגני התערוכה

דרמת הפארנצ'עס בחצר קרלין: אלפים חוגגים בחתונת המוז'יניק

שעות על גבי שעות נמנעו חסידי קרלין מלעלות לפארנצ'עס בחתונה ההיסטורית לרגל נישואי בן הזקונים של רבם ומאורם הרבי מקרלין סטולין בגני התערוכה בתל אביב. למעלה מ 12 אלף איש משתתפים באירוע כשבסופו של דבר המשטרה אישרה. 'בחדרי חרדים' עם המספרים המלאים

דרמת הפארנצ'עס בחצר קרלין: אלפים חוגגים בחתונת המוז'יניק
חתונת קרלין בגני התערוכה צילום: יהוידע בן ציון

חתונת קרלין סטולין: שמחת נישואי בן זקוניו של האדמו"ר מקרלין סטולין מתקיימת הערב (שלישי) במרכז האירועים בגני התערוכה בתל אביב כמיטב המסורת של החסידות לקיים את חתונות ילדיו של הרבי עקב המקום הגדול. 

אלא שחסידי קרלין שהגיעו אחר הצהריים לקבלת פנים לחתונה הבינו מהר מאוד כי במחוז תל אביב של משטרת ישראל לא מאשרים את הטריבונות (פארנצ'עס) שהוקמו במקום, בעקבות כך החופה התאחרה זמן רב.

לאחר סאגה שנמשכה כמה שעות לאחר שמהנדס הבטיחות אישר את האירוע אפשרה המשטרה לחסידים לעלות על הטריבונות ולחגוג בשמחת רבם לאחר שהמשטרה עברה כל טריבונה וטריבונה והמהנדס אבי לוי חתם כי הן בטוחות ויציבות. יצוין כי מי שפעל רבות מאחורי הקלעים להשגת האישורים הנדרשים הוא רב המשטרה הרב רמי ברכיהו.

בחסידות קרלין השמיעו זעם לאחר שאלפי חסידים שהגיעו בשעות האחרונות להשתתף בחתונה נאלצו לעמוד בצפיפות, זאת לאחר התעקשות המשטרה שלא לאפשר לחסידים לעמוד ע"ג הטריבונות שהוכנו מבעוד מועד תוך הקפדה יתירה על כל כללי הבטיחות.

בחסידות קרלין נרשמה התרגשות גדולה לקראת שמחת נישואי בנו האחרון של האדמו"ר, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מעל 12 אלף איש (כולל נשים, נערות וילדים) משתתפים באירוע הגדול ביותר שידעה החסידות מיום היווסדה. 

על פי המידע 170 אוטובוסים גויסו להסעת ההמונים מכל הארץ. כ-1200 איש הגיעו מחו"ל לשמחה ההיסטורית.

מדובר בבן הזקונים הבחור מרדכי שוחט בן ה-22, שהיה יד ימינו של האדמו"ר בשלוש השנים האחרונות, שנישא לרעייתו שתחי', בתו של הרה"ג ר' שלמה קוטיינר, ר"מ בישיבת 'לב שמחה' גור בלונדון, חתן הגה"צ רבי אברהם פינטר זצ"ל מביקאוואסק ורב ביהמ"ד 'יסוד העבודה' של סלונים בלונדון. הכלה מיוחסת לרבי שלמה מקרלין ורבי שלמה מזוועהיל זי"ע ועוד כפי שפורסם בחצר החסידות.  

גם בפן המוזיקלי הושקע כסף רב, כשמי שמנצח על התזמור הוא יוחי בריסקמן שהגיע מארה"ב. 

בסידור קידושין כובד האדמו"ר מרחמסטריווקא ובקריאת הכתובה האדמו"ר רבי שלמה בוסו. 

קרלין סטולין גני התערוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד