כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שוב זה קורה: נחלי ישראל מזוהמים ע"י פלשתינים • צפו

יצחק כרמלי משתף בסרטון נוסף והפעם על זיהום הנחלים בארץ ע"י פלשתינים, הוא הגיע לנחל פרת המשמש כגבולו הצפוני של מדבר יהודה והבחין כי המים מזוהמים במי ביוב הזורמים מרמאללה • צפו

שוב זה קורה: נחלי ישראל מזוהמים ע"י פלשתינים • צפו
הנחל המזוהם צילום: מתוך הסרטון

שוב ושוב זה קורה יצחק כרמלי ממשיך לדווח על הנחלים המזוהמים ע"י הפלשתינים, והפעם על נחל פרת, המשמש כגבולו הצפוני של מדבר יהודה.

נחל פרת הנמשך לאורך כ-30 נחשב לאחד נחלי האיתן החשובים שבארץ, מאחר וזורמים בו מים כל השנה, הוא מהווה בית גידול לבעלי חיים רבים ולצמחיה ייחודית.

בימים האחרונים זוהם שוב הנחל בפעם המי יודע כמה, ממי ביוב המוזרמים מרמאללה. בעבר ניהלו כבר הארגונים הירוקים ותושבי הישובים הסמוכים לנחל מאבק  שכוון נגד רשויות המדינה שלא פועלות כנגד הרשות הפלשתינית, ואף הוגש בג"ץ נגד הגופים הרלוונטיים, מה שאילץ את הפלשתינים לבנות מתקן טיהור למעט את הזיהום, אך כאמור התקלות חוזרות על עצמן, מה שהביא את רשות הטבע והגנים הלאומיים לסגור את חלקו המרכזי של הנחל לתנועת מטיילים.

יצוין כי עין מבוע, אחד המעיינות היפים שבנחל, לא זוהם, והוא פתוח ונגיש לקהל הרחב ללא עלות. לצד המעיין והבריכה הצמודה הותקנו שולחנות וספסלים לרווחת המטיילים.

יודגש כי בריכת המים הצמודה למעיין היא גבוהה, ובמקום אין שירותי הצלה.

יצחק כרמלי נחל מים זיהום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד