כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האיחוד הקפיא שת"פ עם היורופול בשל מדיניות הממשלה הבאה

האיחוד האירופי הודיע כי לפי שעה לא ימשיך לקדם את טיוטת ההסכם לשיתוף פעולה מודיעיני בין המשטרה לארגון היורופול. הטיוטה נחתמה בספטמבר ודורשת כעת את אישור הפרלמנט האירופי. ההסכם נועד לשפר את העברת המידע המבצעי בין מדינות האיחוד לצורך סיכול פשיעה וטרור

האיחוד הקפיא שת"פ עם היורופול בשל מדיניות הממשלה הבאה
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

האיחוד האירופי הודיע לשגריר ישראל בארגון כי לפי שעה לא ימשיך לקדם את טיוטת ההסכם לשיתוף פעולה מודיעיני בין המשטרה לארגון היורופול. הטיוטה נחתמה בספטמבר ודורשת כעת את אישור הפרלמנט האירופי. גורמים ישראליים העריכו שההחלטה היא איתות אירופי ראשון לכך ששינוי המדיניות הישראלית בשטחים יוביל לפגיעה בשיתוף הפעולה בין האיחוד לישראל. לפי מקור המעורה בפרטים, "יש לחצים באירופה להיות פחות סלחניים לישראל עכשיו כשמתחלפת ממשלה". כך מדווח יהונתן ליס באתר הארץ.

על פי הדיווח, ההודעה על הקפאת ההסכם הועברה לשגריר הישראלי באיחוד האירופי חיים רגב ביום שישי האחרון. ההסכם נועד לשפר את העברת המידע המבצעי בין מדינות האיחוד לצורך סיכול פשיעה וטרור. בשנים האחרונות הובילה ישראל לסיכול שורה של פיגועים על אדמת אירופה באמצעות מידע שהעבירה, ואילו מידע שהעבירו האירופאים סייע לא פעם במאבק בפשיעה המאורגנת בישראל.

גורמים באיחוד הבהירו כי המהלך נועד "למנוע אי-הבנה בנוגע לעמדת האיחוד ביחס לשטחים". אתמול טען ראש היחידה לשיתופי פעולה בתחומי אכיפת החוק באיחוד, רוב רוזנברג, כי ההסכם הסופי דווקא עשוי "לכלול 'חריגות קלות' במקרה של איומים מהותיים והצורך להגן על אוכלוסייה אזרחית".

הממשלה החדשה עדיין לא הושבעה, ולא ברור אם תאפשר להמשיך לחתום על הסכמים עם האיחוד. במקביל לא ברור אם ההסכם יזכה לתמיכה בפרלמנט האירופי אם יעלה להצבעה בסופו של דבר.

איחוד האירופי ישראל משטרת ישראל הגדה המערבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד