כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זו הסיבה

בלחץ חברי הכנסת, גפני עוצר תקציב ענק

יו"ר ועדת הכספים עצר תקציב של משרד החינוך בשל מחאות חברי כנסת על הפגיעה בגני החינוך המיוחד במוכש"ר ועל פגיעה בתקצוב שעות תמרוץ וטיפוח בחינוך החרדי | למרות מאבק שמתנהל כבר שלוש שנים, משרד החינוך עדיין לא הסדיר את השיוויון הנדרש לגני החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי

בלחץ חברי הכנסת, גפני עוצר תקציב ענק
משה גפני בראשות ועדת הכספים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום (שלישי) עצר יושב ראש ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני פניה תקציבית של משרד החינוך עד לקבלת תשובות באשר להפליית הציבור החרדי , בעקבות טענות רבות של חברי הכנסת על אי הסדרת השיוויון לגני החינוך המיוחד במוכש"ר ואי תקצוב שעות תמרוץ וטיפוח למגזר החרדי.

ח"כ חיים ביטון מש"ס מחה בדיון על כי המשרד לא מאפשר לגנים להעביר נתונים מעודכנים של הגננות על העבר על מנת להביא לשיוויון בשכרם ביחס לגננות בגנים שאינם במוכש"ר.

ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד הבהיר כי למרות שהוועדה אישרה תקציב של 90 מיליון ₪ כבר לפני שנתיים לצורך השלמת פערים עבור הגנים שהופלו במשך שנים בניגוד לחוק, עד עתה הועברו רק 29 מיליון ₪ והמשרד מונע את העברת שאר התקציב.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד שמוביל את המאבק במשך 3.5 שנים אמר כי הוועדה לא תאפשר מציאות של קיפוח של גני החינוך המיוחד במוכש"ר "לא יתכן שהמשרד היה צריך להעביר תקציבים על שנת תשפ"א ותשפ"ב ואנחנו כבר נמצאים בשנת תשפ"ג והתקציבים עדיין לא הועברו."

קודם לישיבה, פנו לחברי הכנסת נציגי הורים למען ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר, מרגלית לב טוב, אליעזר היון, שרה הורביץ יהודה איינהורן ויו"ר פורום מוכש"ר , דוד שרפר ומחו על התעמרות המדינה בגני החינוך המיוחד במוכש"ר.

לדבריהם: "פקידי משרד החינוך והאוצר עיקרו הלכה למעשה את כל המחויבויות וההצהרות שלהם עצמם בסוגית ילדי החינוך המיוחד בגני המוכש"ר.

הם מחו על כי למרות שבשנת תשפ"א הוקצו 90 מיליון ₪ כדי לסיים את משבר אפליית ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר, בפועל העביר המשרד רק 29 מיליון ₪ לגנים אלו. וגם אותם הוא מחזיק בגרון כמקדמות עם איום מרחף לקיזוז "בבוא העת".

גני החינוך המיוחד גילו כי למרות הבטחות בדיוני ועדת הכספים, המשרד אף בנה מודל תקצוב פוגעני לחישוב עלות משרת גננת, אשר ממשיך להתבסס על ממוצעים שרירותיים ולא על נתונים מדויקים לכל בעלות בנפרד.

כך שלא רק שמוסד לא מתוקצב על עלות עובדי ההוראה אלא מוסדות רבים תוקצבו בפחות ממה שהיו מתוקצבים במודל הפוגעני. וכי למרות הצהרות חוזרות ונשנות במשך כל שנת תשפ"א ורוב שנת תשפ"ב לא הועברו למוסדות בזמן אמת נתוני חישוב למוסדות ודו"חות ניהוליים לחישוב הפרופיל הדרוש, דבר שגרם לתקצוב נמוך ללא אפשרות לטפל בנושאים בזמן.

בגני החינוך המיוחד תובעים כי משרד החינוך יעביר את התקציב שמנע מהמוסדות בשנת תשפ"א ותשפ"ב בתוספת של 30% ו 46% למוסד שלא נכנס לאופק בשנה זו ולמוסד שכן נכנס בהתאמה וכהתחשבנות סופית ללא איום בקיזוזים. וכי עלויות שכר עובדי ההוראה יחושבו על פי ממוצע מדויק של כל בעלות בנפרד כאשר כל רכיב שלא יבחן באופן מדוייק לבעלות (כפי שנדרש בחוק) יתוקצב ברמה הגבוהה ביותר וזאת בשל הפגיעה רבת השנים בתקצוב שכר הגננות.

מוסדות המוכש''ר משה גפני ועדת הכספים החינוך החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד