כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא מפחדים מפוטין

שוב אוקראינה תקפה בתוך רוסיה: מתקן נפט עלה באש

מתקן נפט ליד בסיס אווירי, 150 קילומטרים מהגבול האוקראיני, הותקף על ידי אוקראינה. תקיפות המל"טים במשך יומיים רצופים נתפסו כסימן נוסף לנכונותה של אוקראינה לקרב את המלחמה למוסקבה

שוב אוקראינה תקפה בתוך רוסיה: מתקן נפט עלה באש
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

מל"טים תקפו אתמול (שלישי) מתקן נפט ליד בסיס אווירי ברוסיה, יום אחד לאחר שאוקראינה השתמשה במל"טים כדי לפגוע בשני בסיסים צבאיים עמוק בתוך המדינה הסובייטית, אחת ההתקפות הנועזות ביותר בתשעת החודשים האחרונים מצד אוקראינה.

אוקראינה לא לקחה אחריות רשמית על התקיפות באף אחת מהפעולות הצבאיות בתוך רוסיה. גורמים רוסיים לא האשימו ישירות את אוקראינה במתקפה שפגעה במחסן נפט באזור קורסק, 150 קילומטרים מהגבול. אבל תקיפות המל"טים במשך יומיים רצופים נתפסו כסימן נוסף לנכונותה של אוקראינה לקרב את המלחמה למוסקבה.

ההתקפות של אוקראינה הרחק בתוך הגבול של רוסיה שינו את הגיאוגרפיה של המלחמה, הראו חורים בהגנה האווירית של רוסיה וסימנו על נחישות לגרום לרוסיה לשלם מחיר כבד יותר על ההתקפה הבלתי פוסקת שלה על אזרחי אוקראינה, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

לאחר התקיפות ביום שני מצד אוקראינה בתוך רוסיה, רוסיה שיגרה מטח טילים לעבר אוקראינה שהותיר מחצית מתושבי הבירה קייב ללא חשמל והחמיר את הפסקות החשמל ברחבי המדינה. אוקראינים רבים נמצאים ללא חום ומים בטמפרטורות קפואות.

ההתקפות ביום שני תקפו שני מתקנים צבאיים במרחק מאות קילומטרים בתוך הגבול הרוסי, שדה התעופה הצבאי הרוסי הותקף, כך לפי משרד ההגנה הרוסי ובכיר אוקראיני, שדיברו בעילום שם. המל"טים שוגרו משטח אוקראינה, ולפחות באחת מהתקיפות, כוחות מיוחדים אוקראינים היו סמוך לבסיס הרוסי ועזרו להנחות את המל"טים אל המטרה, אמר הבכיר.

יורי איהנאט, דובר חיל האוויר האוקראיני, אמר כי הנזק לשדה התעופה באנגלס נראה מינימלי. "אבל זה אות מדאיג עבורם", אמר בטלוויזיה הלאומית האוקראינית. רבות מבעלות בריתה המערביות של אוקראינה ביקשו להימנע מהסלמה של הסכסוך וסירבו בעקביות לספק לקייב נשק שבו היא תוכל להשתמש כדי לפגוע במטרות בשטחה של מוסקבה. אבל אוקראינה הוכיחה שהיא מסוגלת לפתח ארסנל משלה. מהקרמלין נמסר כי התקיפות ביום שני בוצעו על ידי מל"טים סילון מתקופת ברית המועצות.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד