ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו: ליצמן סייר במשאית החפ"ק של מד"א

ח"כ יעקב ליצמן בסיורו במשאית החפ"ק של מד"א: "אמשיך לפעול ולסייע למגן דוד אדום בפעילותו החשובה"

צפו: ליצמן סייר במשאית החפ"ק של מד"א
יחצ

חבר הכנסת יעקב ליצמן קיים ביקור מיוחד במשאית החפ"ק החדשנית שחנך מגן דוד אדום בימים האחרונים. ליצמן, שמלווה את פעילות מד"א שנים ארוכות, הגיע למתחם בנק הדם של מד"א בבית החולים תל השומר - שם שוכן החפ"ק החדשני, ועקב מקרוב אחר הטכנולוגיות החדשניות.

אורכה של משאית החפ"ק הוא 16 מטר. למשאית גנרטור צמוד ומיכל דלק נגרר של למעלה מ-900 ליטר סולר - ואלה הם רק חלק ממאפייניה של משאית החפ"ק המתקדמת ביותר בעולם, והיחידה מסוגה שהורכבה במיוחד עבור כוחות מד"א, ומטרתה לתת מענה לכל אירוע גדול שעלול לעלות בחיי אדם.

בין היתר, מצוידת המשאית המתקדמת במצלמות הנישאות לגובה של כ-19 מטר וחולשות על שטח רחב ביותר, מוקדי מד"א מלאים הוקמו בתוך החפ"ק ויוכלו לתת מענה לקריאות באזורי אסון שונים,
המשאית גם מצוידת בחדר דיונים וישיבות המאובזר בקדמת הטכנולוגיה ועוד.

מעל הכל, מאפשרת משאית החפ"ק לכוחות מד"א בשטח להשתמש ברשתות הקשר, ברשתות אלחוטיות וברשת האינטרנט גם במצבים שבהם הרשת קורסת, כפי שקורה באירועי אסון גדולים. כך, יוכלו כוחות מד"א להמשיך לפעול כמעט ללא הפרעה ובאופן היעיל ביותר להצלת חיים.

את ח"כ ליצמן קיבלו במקום מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, וכן נציגי מד"א ראש אגף מבצעים מגן גיל מוסקוביץ, מנהל מערך הפרויקטים אסי דבילנסקי, אילת שנער מנהלת שירותי הדם ובכירים נוספים.

במהלך סיורו בעמדות החפ"ק, ליווה אותו מנכ"ל מד"א שסקר בפניו בהרחבה על פעילות החפ"ק בשעת חירום ובניהול אירועי חירום גדולים.

לאחר מכן התכנסו המשתתפים בחדר הישיבות המיוחד הממוקם בחפ"ק, שם הודה מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין לח"כ ליצמן על סיועו הרב למד"א בכל השנים האחרונות, גם בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים, ובפרט במהלך כהונתו כסגן שר הבריאות, כשגם בשנה האחרונה ממשיך הרב ליצמן ללוות, לפעול ולתמוך במגן דוד אדם שהינו גוף ההצלה הרשמי של מדינת ישראל.

בתום הסיור המיוחד הודה חבר הכנסת יעקב ליצמן להנהלת מד"א על הסיור, ואמר: "אני שמח שהזמנתם אותי לראות איך מד"א מתקדם ומתפתח. אני אמשיך לסייע ולקדם את מד"א גוף ההצלה הרשמי של מדינת ישראל".

ליצמן העלה על נס את ארגוני ההצלה החרדים הפועלים תחת מד"א והדגיש שהם עושים עבודת קודש. בסיום דבריו הודה הרב ליצמן למנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין על אוזנו הקשובה לכל בעיה ופניה המועברת אליו.





















ליצמן סיור הצלה מד''א תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד