י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת הזיופים: הוארך מעצר שניים מהחשודים

זיוף תעודות הזהות בבית שמש: אברהם בילר ואהרן שמואל לונדר יישארו עד ליום חמישי במעצר • חמשת המעורבים האחרים: שמעון זיידל, יצחק מנשה רוזנפלד, אברהם וינברג, אברהם איבר ושלמה וולף - ישוחררו למעצר בית • עורך הדין: "החקירה לא התקדמה" • צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה

צילום פלאש 90
צילום פלאש 90



לבית משפט השלום בירושלים הובאו בשעות הצהרים (ב) שבעה חשודים שנעצרו בשבוע שעבר, בחשד למעורבות בפרשת תעודות הזהות בבית שמש. יחד איתם הובא עצור נוסף שנעצר אמש. במקביל, הוצא צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

השופט רון אלכסנדר החליט להאריך את מעצר שניים מהחשודים - אברהם בילר ואהרן שמואל לונדר - בשלושה ימים, עד ליום חמישי. שאר החשודים שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.

השופט ציין כי ראוי לסמן בין החשודים שתי קבוצות עיקריות: המשיבים בילר ולונדנר שבנוסף לעובדה שנמצאו הם בדירה בה נמצאו גם תעודות זהות של אחרים, ניתן להצביע על אלמנטים מסבכים נוספים: אברהם בילר הוא בעליה של הדירה בה נמצאו תעודות זהות רבות. וכן לגבי שמואל אהרן לונדנר שנצפה בסמוך לתפיסתו כשהוא מנסה להיפטר מתעודות זהות בהן אחז קודם לכן.

לעומתם, המשיבים האחרים נתפסו כשמצויים הם בדירה שלא שייכת למי מביניהם, כשבתוך הדירה תעודות זהות לא מעטות, נסיבה מחשידה מאוד כשלעצמה, אך לא מעבר לכך. ולכל היותר ניתן לגבי רובם לציין, שבחקירתם, או לפחות בחקירה הראשונה, שמרו על זכות השתיקה.

בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרת ירושלים, נעצרו ביום הבחירות שמונה בני אדם בפרשת תעודות הזהות בבית שמש. למחרת, הוארך מעצרם בשישה ימים. העצורה היחידה בפרשה שוחררה בתנאים מגבילים. אתמול נחקרו עוד מספר תושבים, ואחד מהם נעצר.

לפי החקירה נעשה שימוש והצבעה בשלושים מתוך התעודות שנמצאו בדירה.

בצהריים, הובאו בשנית לבית המשפט העצורים אברהם בילר, אהרן שמואל לונדר, שמעון זיידל, יצחק מנשה רוזנפלד, אברהם וינברג, אברהם איבר ושלמה וולף, אשר עד כה שומרו על זכות השתיקה, כאמור, מעצרם של שניים הוארך, והשאר שוחררו.

אולם נציג המשטרה הגיש ערר על שיחרורם, כך שעד לשעה 19:00 יישארו חמשת החשודים במעצר, אז יחליט השופט האם לשחררם.

עוד בנושא:
ב'דירת הזיופים' - תעודת זהות של רב בכיר
וידאו מבית שמש • חילוני לחרדי: "חזיר"
צפו: מתוסכלי בית שמש מפגינים
פרשת הזיופים בבית שמש: האדמו"ר ביטל ביקורו
תחפושות וזיופים • כך עבדה השיטה בבית שמש
בית שמש: 8 עצורים, כ-200 תעודות זהות נתפסו

לפי הפרטים שעלו עד כה, תעודות הזהות היו פרוסות על השולחנות, כאשר בדירה העליונה נתפסו 'תחפושות', פריטי לבוש, משקפיים, ורשימות של מספרי קלפי ופרטיהם.

לפי חשד המשטרה, חלק מתעודות מזויפות וחלקן ניתנו על ידי בעליהן תושבי העיר במטרה להצביע. יחד עם אחת התעודות, אך אין חשד שהתעודות זויפו, החשד הוא שניתנה תמורה לבעלי התעודות תמורת השימוש בהן.

עו"ד שמעון קוקוש, פרקליטו של החשוד יצחק רוזנפלד, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': :בית המשפט בהחלטה מנומקת מאוד, בדיון שארך מספר שעות, לאחר שבחן את חלקו של כל חשוד וחשוד מצא שבפועל מעבר לחשד הראשוני שהיה, אין שום ממש בהמשך המעצר. החקירה לא התקדמה באופן ממשי, נחקרים רבים שאף אחד מהם לא הפליל לא את מרשי ולא את האחרים. מעצר בא לצרכי חקירה בלבד, ולא על חשבון עונש עתידי.

"בית המשפט בצדק ובאומץ קבע שאין שום עילה להמשיך ולהחזיק את מרשי ואת האחרים במעצר, כי תכלית המעצר, ניתן לאיין אותה וזאת על ידי חלופת מעצר. אין ספק שידרשו עוד ימים רבים למשטרת ישראל על מנת להמשיך ולחזור עם חדשות, אך במקרה הזה, כלפי מרשי, כשהוא בחור צעיר כבן 18 אין שום דבר ממשי ואמיתי, ובצדק בית המשפט שיחרר אותו".

פרקליטיהם של החשודים, עו"ד יאיר גולן ועו"ד שטיינברגר, אמרו בשבוע שעבר כי לא היה מידע על החשודים. "המשטרה נכנסת לדירות, כאשר לפחות 15 איש נמלטו תוך כדי תקיפת השוטרים".

עורכי הדין אף טענו טענה תמוהה, לפיה קנאים המבקשים להצביע נאלצים להתחפש כדי שיוכלו להגיע לקלפיות מבלי שיתנכלו להם.

החשודים מובאים לבית המשפט: צילום פלאש90







בית שמש חשודים זיוף תעודות זהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד