כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החרפה בהתעללות

1,200 סטודנטים איראנים הורעלו לקראת ההפגנות ההמוניות

מעל 1,200 סטודנטים סובלים מהרעלת מזון המונית ערב גל הפגנות נגד המשטר המתרחש ברחבי המדינה. הסטודנטים הורעלו לקראת הפגנות המוניות שמתוכננות מהיום למשך שלושה ימים בגיל ההתעלות והברוטליות של המשטר

1,200 סטודנטים איראנים הורעלו לקראת ההפגנות ההמוניות
סטודנטים סירבו לאכול במחאה על הדיכוי נגד ההפגנות צילום: Iran international

קבוצה של 1,200 סטודנטים באוניברסיטאות איראניות הורעלו בארוחת הצהריים שלהם בקפיטריה של האוניברסיטה ערב גל הפגנות נגד המשטר המתרחש ברחבי המדינה. סטודנטים מאוניברסיטאות שונות חוו הקאות, כאבי גוף עזים והזיות. לפחות ארבע אוניברסיטאות דיווחו על התפרצויות דומות. על פי הדיווחים, תלמידים לא נגועים מחרימים את קפיטריות מחשש להרעלה.

הרשויות ציינו בתקשורת כי חיידקים במים הם הגורם לתסמינים המטרידים, אך ארגון הסטודנטים טוען שהסטודנטים הורעלו בכוונה. "ניסיון העבר עם תקריות דומות באוניברסיטת איספהאן שולל את הנימוקים של הרשויות להרעלת מזון המונית זו", כך פרסם ארגון הסטודנטים בטלגרם.

חלק ממרפאות האוניברסיטאות נסגרו, בחלקם אזל אספקת התרופות, ​​המפגינים דורשים לסגור את משטרת המוסר והחיג'אב הברוטאלית שמכה ורוצחת נשים שלא לובשות חיג'אב על הראש, המשטר ככל הנראה תכנן לבלום את ההפגנה בת שלושת הימים על ידי הרעלה של הסטודנטים.

משטרת המוסר, הידועה רשמית בשם "סיירת ההדרכה", הוקמה בשנת 2006 כדי לאכוף קוד לבוש קפדני לנשים. לאחר המהפכה בשנת 1979 קוד הלבוש שנחקק ב-2010, מחייב את כל הנשים ללבוש כיסוי ראש חיג'אב בפומבי.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביומיים האחרונים מספר רב של סטודנטים באוניברסיטה התעשייתית של ארק ובאוניברסיטת חרזמי בקאראג' ספגו תסמינים של הרעלת מזון כולל שלשולים, כאבי גוף והקאות, כך מסר ערוץ הטלגרם של איגוד הסטודנטים הארצי ביום חמישי האחרון. לאחרונה היו התפרצויות הרעלת מזון בשתי אוניברסיטאות נוספות, אוניברסיטת אל-זהרה בטהרן והאוניברסיטה הטכנולוגית באיספהאן, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

הפגנות באיראן איראן הרעלה סטודנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד