כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מתקרבים לחתימה

פרסום ראשון: יהדות התורה והליכוד מגבשים פשרה בחוק הגיוס; הנוסח המסתמן

לקראת הכרעה? אחד המוקשים הבולטים שצפו בשיחות המו"מ בין 'יהדות התורה' ל'ליכוד' היה משבר הגיוס | אחרי שנדחה שוב ושוב בבג"צ, החרדים מתעקשים לנצל את ההזדמנות ולעגן בחוק את מעמד בני הישיבות | פרסום ראשון של נוסח הפשרה. וגם: העו"ד הבכיר שסייע בפגישה

פרסום ראשון: יהדות התורה והליכוד מגבשים פשרה בחוק הגיוס; הנוסח המסתמן
לשכת הגיוס בירושלים. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חוק הגיוס - הפשרה: בשיחות בין ׳יהדות התורה׳ למפלגת הליכוד השבוע עלו הצעות לפשרה שתסיים את המשבר סביב חוק הגיוס, החרדים מצפים לתגובה מהליכוד ואז צפויים לעלות את הצעת הפשרה לאישור מועצת גדולי התורה החסידית שהעבירה דרישות מפורשות בכינוס המועצת לאחר הבחירות.

בפגישה הלילית שהתקיימה ביום ראשון השבוע, עוד בטרם הוחלט להתעסק בנושאי התפקידים, העלו חברי אגודת ישראל בפני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, את התעקשותם בנושא חוק הגיוס, שיהיה דומה במתכונתו לחוק טל, ללא יעדים וללא סנקציות.

משבר הגיוס: בליכוד מתבצרים, ב'אגודה' מאיימים: "נצביע נגד הקמת הממשלה"

חוק הגיוס עומד בלב המחלוקת בין יהדות התורה לליכוד | כל הפרטים

במהלך הפגישה בה גם לקח חלק עורך הדין עמית חדד, פרקליטו האישי של נתניהו, הוצג נוסח פשרה לפיו יקבע בהסכמים הקואליציוניים כי 'לא ייעצר או יכלא בישראל אדם בעוון לימוד תורה', מה שייתן מענה לכך שלא יהיו סנקציות.

נוסף לכך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בליכוד הביעו נכונות לחוקק את 'חוק יסוד ערך לימוד התורה', מה שייתן מענה בפני בג״צ בשאלת הפגיעה בחוק יסוד 'כבוד האדם וחירותו' בהתייחס לערך השיוון, כך שלראשונה חוק יסוד יכיר בערך של לומדי תורה ויעגן את אי השיוון של בחורי ישיבות.

במהלך היום צפויים בליכוד להשיב על דרישת החרדים, מה שיביא לסיום הסאגה והתקדמות משמעותית ביניהם, לקראת חתימה סופית על הסכם קואליציוני, אחרי שגם נושא השוואת תקציבי החינוך ושאר הנושאים הוסכמו בין המפלגות.

משא ומתן קואליציוני חוק הגיוס יהדות התורה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד