כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בעקבות חומרת האישומים: ניסו שחם פוטר מהמשטרה

הקצין הבכיר, נגדו הוגש כתב אישום חמור לפני שבועיים - הודח מתפקידו בהמלצת המפכ"ל, על ידי השר לביטחון פנים

שחם. צילום: יעקב כהן
שחם. צילום: יעקב כהן



לפני שבועיים הוגש נגד ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל לשעבר, כתב אישום פלילי לבית משפט השלום בירושלים, כתב אישום חמור המדבר בעד עצמו.

במהלך חודש אוגוסט 2013 ביקש ניצב שחם לפרוש פרישה מוקדמת, אך באותה העת לא מצא לנכון המפכ"ל להיענות לבקשתו - מאחר שהחלטת מח"ש לגבי הגשת כתב אישום נגד הקצין עתידה הייתה להתקבל תוך זמן קצר.

בתאריך 17/10/13, לאחר הגשת כתב האישום נגדו, העביר ניצב שחם בקשה חדשה לפיה הוא מבקש לפרוש, תוך ויתור על חופשת הפרישה העומדת לזכותו, המפכ"ל בחן בכובד ראש את הבקשה ואת עמדות הגורמים המקצועיים והחליט שלא להיעתר לבקשת הקצין.

לאחר הגשת כתב האישום ולאחר שנמסרה לניצב ניסו שחם הודעה כי נשקלים פיטוריו מהחייל וכי הוא זכאי לעריכת שימוע, הודיע ניצב שחם כי הוא מוותר על עריכת השימוע.

המשך שירותו של ניצב שחם נבחן על ידי גורמי משמעת והיועץ המשפטי, ונמצא כי לאור חומרת כתב האישום ונסיבות האירועים המיוחסות לקצין - יש מקום להמליץ על פיטוריו מן החייל.

לאחר דיון מעמיק ובחינת חוות הדעת החליט המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, לאמץ את חוות הדעת ולהמליץ לשר לבטחון פנים לפטר את ניצב ניסו שחם. היום (ב) קיבל השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, את המלצת המפכ"ל לפטרו משורות המשטרה.

בישיבת סגל הפיקוד הבכיר שנערכה היום אמר המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו: "עם הגשת כתב האישום נשמעו בכלי התקשורת השונים טענות אודות נורמות התנהגות פסולות בארגון. האירועים המתוארים בכתב האישום, הרצף, העוצמה, פערי הדרגות וכלל הנסיבות אינם מייצגים נורמות בארגון, ולא קרובים לכך".

"זו לא הייתה מעולם נורמה במשטרת ישראל ולעולם לא תהיה. משטרת ישראל היא גוף ערכי ומוסרי הפועל בהתאם לערכי השוויון, כבוד האדם, אמינות והוגנות. מפקדי משטרת ישראל, קציניה, שוטריה וכלל הנסיבות אינם מייצגים נורמות בארגון, ולא קרובים לכך. זו לא הייתה מעולם נורמה במשטרת ישראל ולעולם לא תהיה. משטרת ישראל היא גוף ערכי ומוסרי הפועל בהתאם לערכי השוויון, כבוד האדם, אמינות והוגנות. מפקדי משטרת ישראל, קציניה, שוטריה תוכן ציבור שלם ומסור של 30,000 שוטרים העושים מלאכתם יומם וליל בשירות האזרח והציבור"

עוד בנושא:

מח"ש הגישה כתב אישום חמור נגד ניצב ניסו שחם
פרשת ניסו שחם: מפקד מרחב ציון הודח מתפקידו
מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, פורש
פרשת שחם: תנ"צ ניסים אדרי - לחופשה כפויה
"גם אם יזוכה, ניסו שחם יפרוש מהמשטרה"
פשקווילים: הימין וה'קנאים' נגד ניסו שחם
ניסו שחם קידם קצין שנחשד באלימות כלפי חרדי • חשיפה
חשדות חמורים נגד ניסו שחם • ומי חוגג?
ניסו שחם פיטורין משטרה קצין כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד