כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדרך לבליץ חורפי?

אדמה קפואה תסייע לאוקראינים להתקדם במזרח

ירידה בטמפרטורות עשויה להקל על הכוחות האוקראינים את הדרך להגביר את המתקפה במזרח שהואטה בגלל אדמה בוצית. מזג אוויר חורפי וטמפרטורות קרות יותר, יכולים להיות ברכה במובנים מסוימים עבור צבא אוקראינה

אדמה קפואה תסייע לאוקראינים להתקדם במזרח
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

הטמפרטורות הנמוכות הקפיאו את הקרקע במזרח אוקראינה, וסללו את הדרך לכוחות אוקראינים להסלים את המתקפה בלוהנסק אזור בו לאחרונה ירד קצב ירד המתקפה בגלל הקושי הלוגיסטי לאחר שכלי רכב נתקעו באדמה הבוצית, כך אומרים גורמים צבאיים אוקראינים ל'ניו יורק טיימס'.

דווקא תחילתו של מזג אוויר חורפי וטמפרטורות קרות יותר, ולמרות הסבל של אנשים באזורים במדינה בגלל גישה מוגבלת לחימום וחשמל בעקבות התקיפות האוויריות של רוסיה על תשתיות, עשוי להיות ברכה במובנים מסוימים עבור צבא אוקראינה.

האוקראינים מתמקדים בשתי ערים קטנות בצפון המחוז: קרמיננה וסוואטובה, שנכבשו על ידי הכוחות הרוסיים בתחילת הסכסוך. כיבוש הערים נתפס כהכרחי אם הכוחות האוקראינים יתקרבו למרכזי אוכלוסייה גדולים יותר דרומה יותר.

הלחימה נמשכה במשך שבועות בכפרים הסמוכים ועל השליטה בדרכי הגישה, אמר סריי היידאי, ראש הממשל הצבאי האזורי, ביום שני בהצהרה באפליקציית ההודעות טלגרם. הוא אמר כי הכוחות הרוסיים בונים מחסומי הגנה שמטרתם לעכב את ההתקדמות האוקראינית ולהגן על הקרקע בה הם מחזיקים. מומחים צבאיים שניתחו תמונות לוויין של ההגנות הסכימו להערכתו.

"מזג האוויר הקר והאדמה הקפואה יאפשרו לכוחות המזוינים של אוקראינה להגביר את קצב מתקפת הנגד שלהם במזרח המדינה", אמר סריי צ'רבטי, דובר הכוחות המזרחיים של הצבא, בטלוויזיה האוקראינית השבוע. הטמפרטורה בלוהנסק בתחילת השבוע היתה קפואה באופן שגרמה למל"טים האיראניים לקפוא, דבר שמנע מהרוסים לשגר אותם, מאחר והם עשויים מפלסטיק.

מלחמת אוקראינה רוסיה בוץ מזג אוויר גל קור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד