כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תכננו לתקוף את הפרלמנט

דרמה בגרמניה: סוכל ניסיון הפיכה במדינה

המשטרה הגרמנית עצרה מעל 50 חשודים בתמיכה ב"ארגון טרור מקומי" שמטרתו הייתה לבצע הפיכה שלטונית. שר המשפטים מרקו בושמן אמר כי הרשת היא חלק מ"קבוצת רייכסבורגר" הדוגלת בעליונות לבנה

דרמה בגרמניה: סוכל ניסיון הפיכה במדינה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת גרמניה

בפשיטת ענק ברחבי גרמניה, נעצרו לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) מעל 50 חשודים בחברות ובתמיכה בארגון טרור. המעצרים פורסמו על ידי סוכנות התביעה הפדרלית של גרמניה ושר המשפטים הגרמני מרקו בושמן. בושמן אמר כי החקירות התנהלו נגד חברי הרשת שחשודים בטרור עם קשרים ידועים לתנועת רייכסבורגר הימנית קיצונית. לדבריו, הפשיטות בוצעו על אנשים החשודים בתכנון תקיפה טרוריסטית על מוסדות המדינה.

המעצרים נערכו ברחבי 11 מדינות פדרליות בגרמניה, לפי ההצהרה. חשודים נעצרו במדינות הגרמניות באדן-וירטמברג, בוואריה, ברלין, הסן, סקסוניה התחתונה, סקסוניה, תורינגיה וכן באוסטריה ובאיטליה.

"מהבוקר מתקיים מבצע גדול נגד טרור. התובע הכללי הפדרלי חוקר חשד לרשת טרור מארגון רייכסבורגר", כתב בושמן בטוויטר, "קיים החשד שתוכננה תקיפה מזוינת של מוסדות חוקתיים".

חברי ארגון קבוצה רייכסבורג מתנגדים לקיומה וסמכותה של ממשלת גרמניה של ימינו. על פי דיווחים גרמניים, קבוצת אנשי הימין הקיצוני ואנשי צבא לשעבר תכננה להסתער על בניין הפרלמנט, הרייכסטאג, ולתפוס את השלטון. עוד דווח, כי נסיך בשם היינריך ה-13, בן 71, היה האיש המרכזי בתוכניותיהם. על פי ההערכות, כ-50 גברים ונשים היו חלק מהקבוצה שעל פי הדיווחים זממו להפיל את הרפובליקה הגרמנית ולהחליפה במדינה חדשה לפי דגם גרמניה של 1871.

גם ב-2020 התבצעו מעצרים דומים, למעלה מ-400 שוטרים ביצעו מעצרים בו-זמנית על בתיהם של 21 ממנהיגי הקבוצה, השוטרים מצאו רובים, אלות בייסבול, חומרי תעמולה וכמויות של סמים. תנועת רייכסבורגר, שוללת את קיומה של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, המדינה הדמוקרטית שנוסדה לאחר מלחמת העולם השנייה ושולטת עד היום.

חברי הקבוצה מאמינים שהאימפריה הגרמנית מהמאה ה-19 ממשיכה להתקיים, יחד עם האדמה והשטחים שהחזיקה לפני מלחמת העולם השנייה.

משטרת גרמניה ימין קיצוני טרור טרוריסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד