י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשטר מתעלל באזרחיו

מפגין איראני הוצא להורג שלוש פעמים

נידון למוות באיראן הוצא להורג שלוש פעמים באופן מדומה. האזרח שנעצר בגלל מעורבותו במחאות, נדרש לעלות על כיסא עם עיניים מכוסות לקראת תלייה, אך לבסוף לא נתלה. המטרה: התעללות מנטלית

מפגין איראני הוצא להורג שלוש פעמים
מחאה באיראן צילום: pixabay

אחד האנשים שנידונו למוות על רקע ההפגנות הנוכחיות נגד המשטר באיראן הוצא להורג באופן מדומה שלוש פעמים בכלא, כך אמר מקור ל-BBC Persian. בית משפט של משמרות המהפכה בטהרן מצא את סהאנד נורמומאדזאדה, בן 26, אשם ב"איבה נגד אלוקים" בחודש שעבר. הוא הואשם בהצתת פח וחסימת תנועה, דבר שהכחיש.

לפני משפטו, אמר המקור כי, נאורמוחמדזאדה "התבקש לעלות על כיסא עם עיניים מכוסות לתלייה". יחס אכזרי או משפיל לאנשים במעצר אסור על פי חוק זכויות האדם הבינלאומי, אך את איראן זה לא מעניין.

מערכת המשפט של איראן הודיעה כי עד כה נידונו אחד עשר נאשמים למוות בגין "איבה נגד אלוקים" או "שחיתות בקשר להפגנות". סוכנות הידיעות Mizan של הרשות השופטת האיראנית דיווחה בחודש שעבר שנורמוחמדזאדה עומד לדין בפני בית משפט בגין "מעשי ונדליזם והצתות של רכוש ציבורי במטרה לגרום להפרעה לשלום ולסדר במדינה ולהתעמת עם הממשלה האסלאמית".

התובעים האשימו אותו ב"השתתפות בהתפרעויות" בטהראן ב-23 בספטמבר ובחסימת כביש מהיר על ידי "הורדת עמודי ברזל לכביש המהיר והצתת פחי אשפה וצמיגים". הם הראו לבית המשפט סרטון שבו נראה אדם עוטה מסכה, שלטענתם הוא נורמחמדזאדה, מניח את הברזלים בין שני נתיבים. בסרטון נראה גם אותו אדם דוחף פח אשפה בוער אל הכביש.

מקור של ערוץ BBC בשפה הפרסית אמר, כי נאמר לנאשם באופן שקרי על ידי החוקרים שאימו סבלה מהתקף לב וכי הוא יצטרך לחתום על מסמך אם ירצה לדבר איתה לפני מותה. עורך דין בטהרן אמר שמכתב כזה נחשב כהודאה באשמה. הצעיר שמר על חפותו בבית המשפט, עורך דינו אמר שאין ראיות לכך שמרשו הוא רעול הפנים שתועד.

איראן תלייה הפגנות באיראן מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד