כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ראו את הזוועות

חיילים רוסים ערקו והחליטו להילחם למען אוקראינה

לאחר שהיו עדים לזוועות שבוצעו על ידי חבריהם לשעבר, החליטו חיילים רוסים לערוק. חייל אחד סיפר כי הוא ירה למוות לפחות ב-18 חיילים רוסים מאז שהצטרף לאוקראינה. חייל רוסי אחר ערק כשראה זוועות שבוצעו על ידי חיילים רוסים. מאז שכוחותיו של פוטין פלשו לאוקראינה הצטברו עדויות לפשעי מלחמה

חיילים רוסים ערקו והחליטו להילחם למען אוקראינה
ההרס הרב באוקראינה צילום: צילום מסך

חיילים רוסים שערקו מצבאו של ולדימיר פוטין אמרו כי החליטו להילחם למען אוקראינה לאחר שהיו עדים לזוועות שבוצעו על ידי חבריהם לשעבר. חייל אחד אמר כי הוא ירה והרג לפחות 18 חיילים רוסים בשדה הקרב מאז שהצטרף ללגיון הזרים של אוקראינה. "כן, אני הורג את בני ארצי, אבל הם הפכו לפושעים", אמר החייל שנלחם לצד חיילים אוקראינים באזור דונייצק במזרח אוקראינה, ל-CNN.

הוא אמר כי הרוסים "הגיעו לארץ זרה כדי לשדוד ולהרוג ולהרוס. הם הורגים אזרחים, ילדים ונשים". חייל רוסי אחר ערק ונלחם עבור הכוחות האוקראינים כשראה את הזוועות שבוצעו על ידי חיילים רוסים ליד קייב, ואמר כי ראיית גופותיהם של ילדים ונשים באופן אישי שינתה את דעתו לחלוטין.

אחד החיילים, שזהותו האמיתית לא נחשפה למען ביטחונו, ביקר משפחה אוקראינית ליד קייב כשראה את הזוועות בבוצ'ה, אירפין, והחליט להישאר ולהילחם למען הכוחות האוקראינים. "הייתי ממש מחוץ לקייב, לא רחוק מהמקומות האלה, הלכנו לשם כדי לעזור לאנשים וראינו מה הם עשו", סיפר. "גופות ילדים, נשים, הוצאות להורג, כשאתה רואה את זה באופן אישי, כמובן שהכול בפנים מתהפך, החלטתי להישאר כאן עד הסוף ולהצטרף ללגיון הזרים".

מאז שכוחותיו של פוטין פלשו לאוקראינה לפני כמעט 10 חודשים, העדויות לביצוע פשעי מלחמה המשיכו לעלות, רוסיה הואשמה בהתעללות במאות אזרחים כמו גם ברצח ועינויים של אזרחים בעיירות שבשליטת רוסיה. אחד מהם אמר: "אני מאמין שהאנשים האלה הפרו את חוק האדם ואת חוק אלוקים, אין לי רחמים עליהם, אני אקח אותם בשבי אם אני יכול, אבל בעצם אני פשוט צריך להרוג אותם".

לא ידוע כמה חיילים רוסים ערקו למען אוקראינה, אך המספר יכול להגיע לאלפים, אוקראינה אמרה באוקטובר כי 2,000 אנשים התקשרו למוקד כניעה כדי להיכנע ולערוק, קריאות הגיעו מחיילים באוקראינה, אלה שעדיין ברוסיה ורק התגייסו, וכמה שעדיין לא קיבלו אפילו צווי גיוס שביקשו לבדוק את הנוהל, טען אנדריי יוסוב, דובר המודיעין הצבאי של אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד