כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ידע לשמור על קור רוח"

זלנסקי נבחר לאיש השנה של המגזין היוקרתי

השבועון האמריקני הנחשב 'טיים' בחר כבכל שנה את איש השנה שלו, והפעם נתן כבוד למנהיג אוקראינה המותקפת ולדימיר זלנסקי, יחד עם "רוח האומה האוקראינית". "זלנסקי היה מיומן בגמישות וידע לשמור על קור רוח תחת לחץ", נכתב. עם זאת, בתואר "גיבורי השנה" זכו נשות איראן המשתתפות במחאת החיג'אב

זלנסקי נבחר לאיש השנה של המגזין היוקרתי
הנשיא זלנסקי בחרסון המשוחררת צילום: לשכת נשיא אוקראינה

המערב חולק כבוד לנשיא אוקראינה: המגזין האמריקני "טיים" בחר בולדימיר זלנסקי לאיש השנה, על "ההוכחה שאומץ יכול להיות מדבק כמו פחד". הבחירה בנשיא האוקראיני הייתה צפויה, מאחר ובשנה האחרונה הנהיג את מדינתו בצורה אמיצה ויוצאת דופן מול רוסיה.

בנימוק המגזין לבחירה בזלנסקי נכתב כי "הבחירה השנה הייתה ברורה לחלוטין, בין אם הקרב על אוקראינה היה ממלא את העולם בתקווה או בפחד, זלנסקי עורר את העולם בצורה שלא ראינו מזה עשרות שנים. על ההוכחה שאומץ יכול להיות מדבק כמו פחד, על כך שהסעירה אנשים ואומות להתאחד בהגנה על החירות, על כך שהזהירה לעולם את שבריריות הדמוקרטיה, ושל השלום, וולודימיר זלנסקי ו"רוח האומה האוקראינית" הם נבחרי השנה של מגזין טיים לשנה זו".

עוד נכתב כי זלנסקי "היה מיומן בגמישות וידע לשמור על קור רוח תחת לחץ. הוא גם ידע איך לקרוא את הקהל ולהגיב לתחושותיו וציפיותיו. כעת, הקהל שלו הוא העולם כולו – והוא היה נחוש לא לאכזב אותם. כתוצאה, אוקראינים רבים לקחו כל דבר שיכל לשמש כנשק, ורצו להגן על ארצם במקום להימלט על חייהם".

בין המועמדים לפרס איש השנה המחולק מאז שנת 1927 לאיש, קבוצה, רעיון או תנועה שהשפיעו על העולם בשנה החולפת, היו גם נשיא סין שי ג'ינפינג, הפוליטיקאית הרפובליקנית ליז צ'ייני, מושל פלורידה רון דה סטנטיס ושרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן. בשנה שעברה זכה בפרס בעלי טוויטר וטסלה, המיליארדר אילון מאסק.

בנוסף לבחירה בזלנסקי לאיש השנה, זכו נשות איראן שהשתתפו בשנה החולפת במחאת החיג'אב המתחוללת בימים אלו באיראן, בתואר "גיבורי השנה".

ולדימיר זלנסקי טיים איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד