כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נאום לוחמני

פוטין: רוסיה עשויה להילחם באוקראינה עוד זמן רב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום נאום לוחמני בו הצהיר כי צבאו עשוי להילחם באוקראינה עוד זמן רב, אך הוא אמר כי "אין טעם" בגיוס חיילים נוספים בשלב זה. פוטין איים "נגן על עצמנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו". וטען כי רוסיה נתפסת במערב כ"מדינה סוג ב' שאין לה זכות קיום בכלל"

פוטין: רוסיה עשויה להילחם באוקראינה עוד זמן רב
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אומר כי צבאו עשוי להילחם באוקראינה במשך זמן רב, אך הוא רואה כי "אין טעם" בגיוס חיילים נוספים בשלב זה. "באשר למשך המבצע הצבאי המיוחד, ובכן, כמובן, זה יכול להיות תהליך ארוך", אמר פוטין, תוך שימוש במונח "המבצע" המועדף עליו לפלישה של רוסיה, שהחלה בפברואר.

בנאום הערה אמר פוטין כי הרוסים "יגנו על עצמנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו", וטען כי רוסיה נתפסת במערב כ"מדינה סוג ב' שאין לה זכות קיום בכלל". הוא אמר שהסיכון למלחמה גרעינית הולך וגדל, אך "רוסיה רואה בארסנל הגרעיני שלה אמצעי להגיב ולא לשגר קודם".

"לא השתגענו, אנחנו מבינים מה זה נשק גרעיני", אמר פוטין. "יש לנו את האמצעים האלה בצורה מתקדמת ומודרנית יותר מכל מדינה גרעינית אחרת. אבל אנחנו לא מתכוונים לרוץ ברחבי העולם ולהניף את הנשק הזה כמו סכין גילוח".

לדבריו, אין סיבה לגיוס שני בשלב זה, לאחר זימון של לפחות 300,000 חיילי מילואים בספטמבר ובאוקטובר. פוטין אמר כי 150,000 מהם נפרסו באוקראינה: 77,000 ביחידות קרביות והאחרים ביחידות הגנה. 150,000 הנותרים עדיין היו במרכזי אימון. "בתנאים האלה, לדבר על כל צעדי גיוס נוספים פשוט לא הגיוני", אמר.

פוטין מיעט לדבר על משך המלחמה הסביר, למרות שהתגאה ביולי שרוסיה רק ​​מתחילה. מאז, רוסיה נאלצה לנסיגה משמעותית, אבל פוטין אמר שהוא לא מתחרט על פתיחת המלחמה שהיא ההרסנית ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה גיוס נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד