כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בראשות גדולי התורה

שלושים למשגיח: ניו יורק החרדית התכנסה לעצרת מספד

בברוקלין נערכה עצרת מספד לזכרו של המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין זצ"ל במלאת השלושים להסתלקותו. בראש המעמד חברי המועצת בארה"ב לצד תלמידיו ובני הקהילה החלבית שהגיעו אף מדרום אמריקה. צפו בסיקור ותיעוד 

שלושים למשגיח: ניו יורק החרדית התכנסה לעצרת מספד
עצרת מספד בברולקין על הגר"ח וואלקין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

במלאת השלושים להסתלקותו בסערה השמימה של המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין זצ"ל שפטירתו לפני כחודש הכתה בתדהמה את עולם התורה בארץ ובעולם.

במהלך החודש מפטירתו הולכת ומתגלית היקף השפעתו שחרגה בהרבה ממקומות התורה בהם הרביץ תורה ודעת והעמיד תלמידים הרבה, לצד אלפי אלפי תלמידיו קהילות רבות ברחבי העולם היהודי עמדו תחת הנהגתו והשפעתו, כמו גם ארגוני הקירוב הגדולים בהם כיהן כנשיא, במהלך השלושים התקיימו עצרות מספד בעולם הישיבות ובקהילות היהודיות לזכרו.

עצרת מרכזית התקיימה בברוקלין בארה"ב מעמד ההספד המרכזי לבני הקהילה החלבית ולתלמידי המשגיח מברוקלין בראשות חברי מועצת גדולי התורה מנהיג העדה החלבית חכם יוסף הררי רפול וראש ישיבה טעלז הגאון רבי יצחק סורוצקין.

במעמד השתתפו בני הקהילה החלבית בברוקלין כמו כן משלחת מהקהילות החלביות ממקסיקו ומפנמה, חבר מועצת גדולי התורה הגר"י הררי רפול אמר איבדנו את האיש הגדול איש המוסר איש האמת, בידיו הפקדתי את התלמידים שלנו, אין דמות כמוהו, כשהגיע הבשורה הקשה כמה בכיתי כמה הצטערתי גדולה האבדה מי ייתן לנו תמורתו.

חבר מועצג"ת הגר"י סרוצוקין אמר רובכם מכירים את מרן המשגיח זצ"ל מהשלושים השנים האחרונות כששמו כבר הלך והתפרסם מסוף העולם ועוד סופו, אבל אני זכיתי להכירו מילדותו ממש, וכבר אז ראינו דמות פלא שתאיר את עיני ישראל, לא רק במוסר ויראה אלא בעמקות בתורה בידיעה בסברא, הרבה הוא הסתיר, אבל כמו שהיה ענק במוסר יראה ומידות טהורות, כך היה ענק בתורה ויגיעתה. צר לי עליך אחי נעמת לי מאוד.

לאחר מכן ספד בקול בוכים מקורבו הנגיד בנימין (בן) בראפמן, שפתח ואמר איני במדרגה של גדולי ישראל שדיברו לפני, אני יהודי פשוט, אבל זה היה כוחו של מרן המשגיח, רב חיים ידע לדבר עם גדולי עולם שראו בו הדמות להשפיע תורה ויראת שמים, ובאותה מידה עם יהודים פשוטים לרומם אותם בשפה שלהם בדרגה שלהם בדרך שהם צריכים.

הרב חיים וואלקין הרב יוסף הררי רפול ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד