י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צורה חדשה של הפיכה"

דרמה בפרו: הנשיא הודח ונעצר לאחר שניסה לפזר את הקונגרס

מחוקקים בפרו הצביעו בעד הדחת הנשיא פדרו קסטיו, מה שהסלים באופן דרמטי את המשבר הפוליטי. קסטילו ניסה לפזר את הגוף המחוקק שלא יוכל להדיחו, ולהקים ממשלת חירום. קסטילו התרעם נגד האופוזיציה שניסתה להדיח אותו מהיום הראשון בתפקיד

דרמה בפרו: הנשיא הודח ונעצר לאחר שניסה לפזר את הקונגרס
פדרו קסטילו במעצר צילום: צילום מסך

הקונגרס בפרו החל היום את מושבו כשמחוקקים שרים את ההמנון הלאומי. רוב של 101 מחוקקים בקונגרס בן 130 איש הצביעו מאוחר יותר בעד הדחת הנשיא פדרו קסטילו, והפרלמנט קבע ​​כי סגנית הנשיא דינה בולוארטה תושבע לתפקיד הנשיאה החדשה של פרו.

על פי הדיווח של העיתונאי רודריגו קרוז מהעיתון El Comercio, קסטילו נעצר על ידי משטרת 'ביטחון המדינה' והוא מוחזק כעת בבניין העירייה של לימה.

מה שהסלים באופן דרמטי את המשבר הפוליטי, היה כאשר קסטילו ניסה לפזר את הגוף המחוקק ולהקים ממשלת חירום. ההצבעה שיגרה מסר ברור של התרסה מצד חברי הפרלמנט, לאחר שקסטילו הכריז על תוכניות לבחירות מוקדמות לפרלמנט, ועל חוקה חדשה, בנאום ששודר מארמון הנשיאות, מה שגרם לשורה של התפטרות מהקבינט ולתגובות זעם של בכירים.

הניסיון של קסטילו לפזר את הקונגרס הביא לגינוי של גורמים בינלאומיים, כאשר ארה"ב קראה למנהיג "לבטל את ניסיונו לסגור את הקונגרס ולאפשר למוסדות הדמוקרטיים של פרו לפעול על פי החוקה", כך אמרה שגרירת ארה"ב בפרו ליסה קנה. משרד החוץ של ארגנטינה הביע "דאגה עמוקה מהמשבר הפוליטי שעוברת מדינת האחות פרו, וקורא לכל הגורמים הפוליטיים והחברתיים לשמור על מוסדות דמוקרטיים, שלטון החוק והסדר החוקתי".

קסטילו, לשעבר מורה בבית ספר ומנהיג איגוד עובדים, התרעם נגד האופוזיציה על כך שניסתה להדיח אותו מהיום הראשון בו כיהן בתפקיד. הוא האשים את התובעת הכללית של פרו, פטרישיה בנווידס, בקנוניה נגדו, וכינה את הדברים "צורה חדשה של הפיכה" נגדו באמצעות חקירות.

קסטילו הכחיש שוב ושוב את כל ההאשמות וחזר על נכונותו לשתף פעולה בכל חקירה. הוא טוען שההאשמות הן תוצאה של ציד מכשפות נגדו ונגד משפחתו מ"קבוצות שלא השכילו לקבל את ניצחונו בבחירות".

מעצר לימה פרו הפיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד