כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכל על השקעות

ההשקעות בשוק ההון לאורך זמן רב הניבה המון תוצאות אשר הן עדיפות יותר ביחס ישיר לשוק הנדל"ן הגדול

הכל על השקעות
השקעות צילום: פיקסביי

במשך הרבה מאוד שנים התקבעה בתוך התודעה של הציבור במדינת ישראל, הבנה כזאת אשר אומרת שכל ההשקעות בנדל"ן הן בעצם הפתרון האולטימטיבי בכל הנוגע אל השקעה שהיא ממש מומלצת וכדאית, אם בגלל הכסף אשר הוא נזיל או בתור השקעה שהיא נועדה להיות ארוכת טווח. כל זה לעומת כל סך ההשקעות אשר יש בשוק ההון שבעצם נחשב בתור קזינו מאוד סוער אשר הוא ממש לא בטוח אבל לפעמים הוא גם מאוד מאוד רווחי. לעומת כל המחקרים אשר מוכיחים בדיוק את ההיפך, ההשקעות בשוק ההון לאורך זמן רב הניבה המון תוצאות אשר הן עדיפות יותר ביחס ישיר לשוק הנדל"ן הגדול. אם אתם תשוו לרגע את כל השוק של הנדל"ן ביחס ישיר לשוק של המניות בטווחים שונים של חמש, עשר ואפילו גם עוד עשרים שנה ויותר, אתם באמת תגלו מגמה שהיא ממש ממש ברורה, השוק של המניות מניב תשואה הרבה יותר גבוהה וענפה לאורך כל השנים אשר יעברו.

שאלת מיליון הדולר

בשביל להבין איפה לבצע השקעה בנדל''ן או בשוק ההון, כדאי וחשוב קודם כל לבחון איזה אפיק של השקעה עשה את התשואה הגבוהה יותר בעשרים השנים אשר עברו. המחירים של הנדל"ן בישראל חוו עלייה מאוד דרמטית בשני העשורים האחרונים, יחד עם שיעור של עלייה של כשלושה וחצי אחוזים בשנת 2020 ולמעלה משמונה וחצי אחוזים בשנת 2022 אשר עוד לא הסתיימה. בחישוב מאוד אגרגטיבי של כל שמונה השנים האחרונות, המחירים של הדיור בעצם עלו בכ-47%. מאז הנפילה אשר הייתה אז בשנת 2008 ועד הסוף של שנת 2020 , המחירים של הנכסים בארץ בעצם הכפילו את עצמם וזינקו ב-200%, ככה לפי המדד הישיר של מחירי הדיור אשר מפורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אבל יחד עם זאת, המגמה של העלייה לא הייתה חפה מכל מיני עצירות ונפילות למיניהן.

סכום השקעה מינימלי בשביל משקיע מתחיל בארה''ב

צריך באמת להתייחס אל הסוגייה הזאת בעזרת שני מישורים, כי כולם רוצים לדעת איך לייצר הכנסה פסיבית. דבר ראשון, אתם בעצם צריכים ללכת לראות אם אתם רוצים רק לבדוק את השטח שם או לבצע דברים אחרים. לכל משקיע יש את המספר של הקסם שלו, שהוא בעצם מתאר את כל האמצעים אשר יש לו, את כל הנכונות המתמדת שלו ביחס אל ההשקעות, הנכונות הזאת אשר יש לכמה אנשים מסוימים שאומרת בעצם לקחת את כל הסיכונים ועד. חשוב מאוד למצוא את המספר קסם הזה. לגבי הסכום המינימלי, ניתן לומר שמדובר בערך בשלושים אלף דולר. שלושים אלף דולר, זאת אומרת פחות ממאה אלף שקל בערך, בארץ ישראל שלנו זה בכלל לא מספיק בשביל מלונה אפילו.


השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד