כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמי חסר גבולות

הטיח האשמות בשופטת - סכום הערבות עלה למיליון דולר

גבר אנטישמי הואשם בבית המשפט כי השמיע איומים אנטישמיים וגזעניים כלפי הורים, ילדים ואנשי אבטחה בגני הילדים היהודיים הסמוכים לבית הכנסת במישיגן ארה"ב. השופטת הורתה לאפשר את שחרורו בערבות רק אם יפקיד מיליון דולרים

הטיח האשמות בשופטת - סכום הערבות עלה למיליון דולר
חלק מהמצבות שחוללו צילום: יאיר לוי\בחדרי חרדים

חסן יחיא צ'וקר, שנעצר בגין איומים על משפחות יהודיות מחוץ למוסדות היהודיים של בית כנסת במישיגן, הדהים את בית המשפט במדינה כשעלב בשופטת היהודייה שעסקה בעניינו ושילם על כך מחיר כבד.

צ'וקר הואשם בבית המשפט כי השמיע איומים אנטישמיים וגזעניים כלפי הורים, ילדים ואנשי אבטחה בגני הילדים הסמוכים לבית הכנסת בבלומפילד הילס במישיגן. הוא הופיע מתא המעצר שלו והשתלח בשופטת היהודייה שדנה בעניינו. השופטת ביקשה לרשום את הדברים בפרוטוקול ואז החל הנאשם לצעוק: "זה מה שאמרתי ואני לא מתחרט על כך, אלוקים ישפוט אותך בדרך שאת שופטת אותי. תזכרי את זה".

פרקליטו ביקש ממנו להפסיק ואמר כי הוא מזיק לעצמו וצ'וקר ענה: "לא אכפת לי". הוא צרח: "המערכת שלכם הולכת לקרוס. אתם לוקחים ממני את חופש הביטוי, את החירויות שלי – בסופו של יום, החירויות שלכם יילקחו מכם. אני רק מימשתי את חופש הביטוי שלי".

השופטת לא התרגשה יתר על המידה מדבריו והורתה לאפשר את שחרורו בערבות רק אם יפקיד סכום עתק של מיליון דולרים. צ'וקר שוחרר מיד לאחר מעצרו ביום שישי שעבר, לאחר שמפקד משטרת בלומפילד הילס, ג'יימס גלאגר, ציין כי הראיות שהושגו נגדו אינן מספיקות כדי להחזיקו במעצר.

אלא שהאיש לא הסתפק באיומים ופרסם כי הוא מנסה לקנות אקדח בכדי להשתמש בו כדי לירות ביהודים. חוקרים סמויים עקבו אחריו וחששו כי יממש את איומו ואז הוא נעצר. מדובר באדם המוכר למשטרה המקומית שהיה אמור בקרוב להישפט על תקיפת שוטר לפני כשנה וחצי בעיר דטרויט.

אנטישמיות בארה"ב מישיגן ערבות כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד