כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זעם על הנשיא לשעבר

הבחירות הסתיימו עם מפלה גדולה לטראמפ

הדמוקרטים זכו במושב ה-51 בסנאט האמריקאי. עם תום ספירת התוצאות בג'ורג'יה התברר כ-51 אחוזים הצביעו לוורנוק ו-49 לווקר. בכך הגיע מספר הנציגים הדמוקרטים בסנאט ל-51 ומספרם של הנציגים הרפובליקנים ירד ל-49. מכה לטראמפ שמפלגתו לא תשלוט בסנאט

הבחירות הסתיימו עם מפלה גדולה לטראמפ
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

בחירות האמצע הגיעו אל סיומן לאחר שנספרו הקולות בסבב ההצבעה השני שנערך בג'ורג'יה, שם התנהל מאבק ראש בראש בין המועמד הדמוקרטי, הסנאטור המכהן רפאל וורנוק, ובין המועמד הרפובליקני הרשל ווקר. שני המתמודדים הם אפרו אמריקאים, כשווקר נחשב מקורב מאוד לנשיא לשעבר טראמפ, שקידם את המועמדות שלו כמועמד מטעם הרפובליקנים בבחירות של ג'ורג'יה.

וורנוק גבר על ווקר עם תום ספירת התוצאות בפער של שני אחוזים, כ-51 אחוזים הצביעו לוורנוק ו-49 לווקר. בכך הגיע מספר הנציגים הדמוקרטים בסנאט ל-51 ומספרם של הנציגים הרפובליקנים ירד ל-49 בלבד. זאת, למרות שהתחזיות המוקדמות לפני בחירות האמצע צפו סיכויים טובים לניצחון רפובליקני סוחף שיעניק לרפובליקנים לפחות 51 מושבים בסנאט.

בבית הנבחרים, שם היתה הציפיה לניצחון משמעותי הרבה יותר עם רוב מובהק לרפובליקנים, הסתיימה התוצאה עם 221 מושבים לרפובליקאים לעומת 213 לדמוקרטים. מדובר ברוב דחוק מאוד, והדמוקרטים צפויים לפעול לאיתור עריקים רפובליקנים שיעברו לצד שלהם בהצבעות שונות, בהתאם לאינטרס של הממשל הדמוקרטי.

בכירים במפלגה הרפובליקנית נזהרים שלא לתקוף את טראמפ בפומבי, מחשש שישלח בהם את זעמו וישסה בהם את מעריציו, אבל בשורות המפלגה שוררת אכזבה גדולה מאוד מטראמפ שנכשל בבחירות הללו כשלון חרוץ, למרות שלא התמודד בהן, וזאת לאחר שהתברר במקומות רבים, שהאנשים שקידם טראמפ באגרסיביות כמועמדים מטעם המפלגה הרפובליקנית, לא הצליחו לנצח את יריביהם הדמוקרטים, ולא פעם דווקא ההצבה שלהם בחזית מול הדמוקרטים, גרמה להעברת הניצחון אל הצד השני.

טראמפ דוחה את הביקורת מעליו באופן מוחלט, וטוען שהוא דווקא רשם הרבה מאוד ניצחונות ומועמדים רבים שהוא קידם כן נבחרו. עם זאת, מדובר במועמדים שהתמודדו במחוזות רפובליקאים מובהקים, כך שהסיכויים שהיו להם היו גבוהים במיוחד מלכתחילה, ולמעשה כל מתמודד רפובליקאי שהיה מתמודד במחוזות אלו היה מנצח, בין אם היה נציג של טראמפ ובין אם לא.

למרות כל האמור, טראמפ ממשיך בתכניתו המקורית, לאחר שהכריז כי יתמודד בשלישית על הנשיאות, ובמפלגה הרפובליקנית מבינים שהוא עומד לאתגר את המפלגה כולה, כשמצד אחד הסיכויים שלו לנצח בבחירות לנשיאות נמוכים מאוד, ומצד שני כל רפובליקאי אחר שינסה להתמודד מולו צפוי לספוג את חצי הרעל המפורסמים של טראמפ, שיודע טוב יותר מכל אחד אחר לעלוב ביריביו ולהפוך אותם ללעג וקלס.

ההערכה היא שגם אם טראמפ יפסיד בפריימריז הרפובליקאי למועמד אחר שיגבר עליו, הוא יפעל בכל כוחו להכשיל את נצחונו של היריב בבחירות, כנקמה על כך שהבוחרים לא הציבו אותו כמועמד מטעם המפלגה בבחירות לנשיאות.

דונלד טראמפ רפובליקנים מפלגה דמוקרטית בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד