כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר הפרסום על מותו

הקהילה היהודית סופדת לחייל: "היה גאה מאוד ביהדותו"

לאחר הפרסום כי החייל ולדיסלב שיין, יהודי בן 21 מהעיר דנייפרו שבאוקראינה נהרג בקרבות, ארגון המאחד את 180 הקהילות באוקראינה, ספד לו: "הקריב את חייו למען עצמאותה וחירותה של אוקראינה"

הקהילה היהודית סופדת לחייל: "היה גאה מאוד ביהדותו"
ולדיסלב שיין נהרג בקרבות צילום: באדיבות המצלם

ולדיסלב שיין, צעיר יהודי בן 21 מהעיר דנייפרו שבאוקראינה, נהרג בחודש שעבר במהלך התנדבותו בשורות צבא אוקראינה במלחמתו ברוסים. מטעם הפדרציה היהודית שמאחדת את 180 הקהילות במדינה הנאבקת על חייה, נמסר: "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה אבלה על מותו של גיבור. הוא נשלח לחזית ושם הקריב את חייו למען עצמאותה וחירותה של אוקראינה".

דבר מותו הגיע לקהילה היהודית בימים האחרונים ובשל כך לימוד התורה ואמירת ה"קדישים" בכמה בתי כנסת במדינה הוקדשו לעילוי נשמתו לבקשת הפדרציה. חבריו סיפרו כי ולדיסלב נרשם כמתנדב כבר בימיה הראשונים של המלחמה. מדי פעם, כשיצא לחופשה, הגיע לקהילה היהודית בעיר, הניח תפילין והתפלל.

הוא היה גאה מאוד ביהדותו, ובלט בקרב חבריו לנשק, היה מניח תפילין מידי יום בחזית, ועל דש בגדו התנוסס סמל עם צבעי הדגל הכחול-צהוב של מדינתו ועליו כיתוב בעברית: "אוקראינה", נאמר בהודע

בשנים האחרונות הוא למד באוניברסיטה הלאומית למשפטים בחרקוב, אך המלחמה גדעה את חלומותיו. לפי ההערכות, ולדיסלב הוא אחד מתוך עשרות חיילים יהודים אזרחי אוקראינה שקיפחו את חייו בלחימה מול הרוסים. כזכור, במהלך חודש אוקטובר נודע על חייל יהודי מצ'רקאס שנהרג בשעה שהנגמ"ש שלו עלה על מוקש. בספטמבר נהרג דימה פיאלקה מהעיר לבוב, שהתגורר כמה שנים בישראל.

הקהילה היהודית הנחת תפילין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד