כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"סוחר המוות"

חילופי שבויים בין רוסיה לארה"ב; אמריקאית בתמורה לסוחר נשק

אחרי תשעה חודשי מאסר ברוסיה בעקבות החזקת סמים: ספורטאית אמריקאית בשם בריטני גריינר תוחזר לארה"ב במסגרת עסקת חילופי שבויים, ובתמורה לסוחר הנשק הגדול בעולם ויקטור בוט המכונה "סוחר המוות". הנשיא ביידן ערך שיחה עם אמה של הספורטאית, שבירכה אותו על השגת ההסכם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: חיל הים האמריקאי

יום בלבד אחרי שיחת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם מנהיג איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד: עסקת חילופי שבויים דרמטית נרשמה באדמת אבו דאבי, כאשר צעירה אמריקאית בריטני גריינר תחזור בשלום לביתה בארה"ב, בתמורה לסוחר הנשק ויקטור בות, שידוע כאחד מ"הטובים" בתחומו.

גריינר בת ה-32 היא ספורטאית שהגיעה בתחילת השנה לשחק ברוסיה, אך כשהייתה בשדה התעופה הרוסי נעצרה בשל קנאביס שנמצא בתיקה. אחרי שהועמדה למשפט בעוון הברחת סמים, שלחו באוגוסט האחרון השופטים הרוסיים את גריינר לתשע שנים בכלא.

מאז גזר דינה מנסים בארה"ב להשיב אותה הביתה, ומנהלים משא ומתן עם הקרמלין על כך. רק כעת הגיעו הצדדים להסכמה, ובמסגרת ההסכם שנחתם תשחרר ארה"ב את ויקטור בוט, סוחר הנשק הגדול בעולם.

בוט בן ה-55 הידוע בכינוי "סוחר המוות", הקים לפני כעשרים שנים חבר לסחר בנשק, ומאז סיפק נשק לעשרות ארגוני טרור שבהם נמנים הטליבאן ואל קעידה. אחרי שנתפס בידי ה-CIA נגזרו עליו ב-2012 25 שנות מאסר, אך מהן הספיק לרצות רק עשר. כעת, ישוחרר בוט ויוחזר לרוסיה.

אחר הדיווחים על עסקת השבויים צייץ הנשיא ג'ו ביידן כי שוחח עם גריינר בטלפון. "היא בטוחה. היא על המטוס. היא בדרך הביתה", כתב והוסיף תמונות שלו מדבר עם גריינר בטלפון, ועם הוריה בחדר הסגלגל.

רוסיה נשיא רוסיה ארה''ב עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד