כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המרוץ לתפקיד הרב הראשי

הקרב נפתח: ועדת הרב דרוקמן, ההכרעה - והמועמדים המובילים

ועדה מיוחדת מטעם זקן רבני הציונות הדתית התבקשה להכריע בין דיין בית הדין הגדול לרב העיר פ"ת בעניין הבחירה לתפקיד הרב הראשי - והמליצה על האחרון. מועמד מוביל נוסף: ראש ישיבת מרכז הרב • בשבועות הקרובים יוכרע כיצד ייבחר המועמד המוסכם | כל הפרטים בפרסום ראשון

הקרב נפתח: ועדת הרב דרוקמן, ההכרעה - והמועמדים המובילים
הרבנים צילום: פלאש 90, אביתר פייזוב

פחות משנה לבחירת הרבנים הראשיים והמרוץ בציונות הדתית עולה: ועדה מיוחדת התבקשה להכריע בין שני מועמדים ואמש (רביעי) בכירי הרבנים דנו איך להכריע בעניין - כאשר מסתמנים שני רבנים מובילים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב חיים דרוקמן, זקן הרבנים, התבקש להכריע בין שני מועמדים לתפקיד: הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח-תקווה, והרב אליעזר איגרא, דיין בבית הדין הרבני הגדול. לשם כך הוא הקים ועדה מיוחדת מעין פורום מצומצם שבו חברים כמה רבנים.

הרב אליעזר איגרא, הרב מיכה הלוי זכה לתמיכה.

הועדה שהורכבה מ-8 רבנים, בניהם: הרב איתן אייזמן, הרב אליהו בלומנצויג, הרב יהושע שפירא והרב דוד דודקביץ, הכריעה בשבוע שעבר - והמליצה על הרב מיכה הלוי, שזוכה גם לתמיכה מישיבת הר-המור. לפי גורמים המעורים בפרטים, ישנו כעס בסביבת הרב איגרא על כך שהוא לא רואיין בפני הועדה.

שמם של רבנים נוספים שנמצאים על הפרק במרוץ לבחירת הרב הראשי לא עלו לוועדה, כי היא כאמור התכנסה רק על בקשתם של הרב איגרא והרב הלוי, כשהמרכזי בהם הוא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא - שנחשב למועמד מוביל.

במקביל לוועדה של הרב דרוקמן, בכירי הרבנים בציונות הדתית דנו אתמול בשאלה כיצד להגיע למועמד אחד מוסכם, על מנת להגיע ליותר סיכויים - כאשר אחת מהאפשרויות הייתה להקים גוף בוחר כללי של רבנים, כשהם סיכמו להכריע על כך בשבועות הקרובים. אם זאת, ההערכות הן שבמי שהרב דרוקמן יתמוך באופן סופי, זה יוסכם על כולם.

בכירי רבני הציונות הדתיתבכירי רבני הציונות הדתית
ישיבת בכירי רבני הציונות הדתית, ארכיון. טרם החליטו כיצד לבחור את המועמד המוסכם.

מי שמקבל על עצמו, אם לא יהיו שינויים, את הכרעה הסופית של הרבנים ובפרט של הרב דרוקמן, הוא יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' שכל מועמד שיבחרו הוא צפוי לתמוך לקדם על ידו בגוף הבוחר - כאשר נכון לעכשיו, כאמור, המובילים הם הרב מיכה הלוי והרב יעקב שפירא, שינסו לשכנע את בכירי הרבנים.

מטעם הרב איגרא לא נמסרה תגובה.

רב ראשי הרב אליעזר איגרא הרב יעקב שפירא הרבנות הראשית הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד