כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
'דערהויבן, הייליג און געשמאק'

רשמים מיוחדים מ'שבת קרבתנו' בארה"ב

העסקן הרב יהושע ווינברגר חזר משבת מיוחדת 'וקרבתנו' בארה"ב המיועדת להורים שרוצים להשקיע בחינוך הילדים ובטור אישי מסכם את השבת המיוחדת והמרוממת. שבת זו הפכה לשם דבר בארה"ב עם טובי המרצים מהארץ ומהעולם. וקרבתנו מלכנו לעבודתך

רשמים מיוחדים מ'שבת קרבתנו' בארה"ב
האולם בו סעדו את סעודות השבת צילום: באדיבות המצלם

המושג 'אינו דומה שמיעה לראיה' מקבל משמעות מיוחדת כשמגיעים למקום בו אתה שומע עליו כ"כ הרבה דברים טובים ומיוחדים, מכל מיני אנשים שזוכים להשתתף מדי שנה בשנה בשבת המיוחדת 'שבת קרבתנו' שרבות דוברו וידובר עליה.

'דערהויבן, הייליג און געשמאק' - זו הכותרת של השבת המיוחדת הזו, ונתחיל דווקא מהכותרת השלישית 'געשמאק' [טעים]: כשמגיעים למקום בפעם הראשונה [המלון המפואר והמרשים 'ארמון' במדינת קונטיקט] וחושבים שבאמריקה המארגנים בטח מקדישים את כל ההשקעה והמאמץ רק בנושאים הגשמיים - האוכל ומנעמי המלון וכו'. אמנם ביום שישי בצהרים מקבל את פניך בר עשיר של בשרים ו'טועמיה' לכבוד שבת, אבל לא זה המהות של השבת.

בדרשות לפני כניסת השבת כבר תרגיש את הרוחניות באוויר. שומעים את דברי הפתיחה וההנחיה של אחד ממארגני השבת שמשקיע הרבה כוחות להצלחת השבת בגשמיות וברוחניות הרב אליעזר גרוסמן מלייקווד. בהמשך שומעים את המחנך הדגול הרב אברהם פנחס ברייער מאשדוד, שבמשך כל השבת הרחיב ברוב כשרון אודות חינוך הילדים בדור הנוכחי. וכך יחד עם התפילות המרוממות, 'שבת קרבתנו' מקבלת משמעות עמוקה הנחרתת בלב.

'הייליג' [קדושה]: לנסוע לשבת חופשה בארה"ב כשהמארגנים מקפידים על קוצו של יוד, כשהכל יתנהל בצניעות ובטוהר. ההרצאות וכל סעודות השבת נערכות בהפרדה מלאה למהדרין מן המהדרין, מתחמים נפרדים לגברים ומתחמים נפרדים לנשים, לא להאמין שרואים דבר כזה היום באמריקה - אנשים משלמים כסף לשבת חופשה שנתית שעיקרה רוחניות, להרבות קדושה וטהרה.

'דערהויבן' [מרומם]: כשנתחיל לעבור על כל מרצה ומרצה כל אחד בשמו הטוב יבורך לא נסיים. האמת, לא הכרתי אישית את כל אחד ואחד. על המגיד המפורסם הרב אברהם מרדכי מלאך שמעתי רבות והאזנתי לדרשות שלו על פרשת השבוע ועוד ועוד, אבל לשמוע אותו בפעם הראשונה ב"לייף" [חי] זה כבר ענין אחר לגמרי. מי שחשב שהרב מלאך יודע רק לדבר ולספר בדיחות טועה. הודות לשיעורו ב'דף היומי' אלפים זוכים ללמוד את הדף בקביעות בכל יום. במשא המרגש במוצש"ק הוא תיאר כמה עובדות וסיפורי חיים מרטיטים, דוגמא לחיים אמיתיים וטובים, כשהוא בוכה בדמעות שליש, לב מי לא ימס ולא יחרד, כאשר כל אחד חושב על ה'פעקאלע' שלו מה הוא יכול ליישם הלכה למעשה אצלו בחיי היום יום.

זכינו לראות במו עינינו איך יהודים חרדים לדבר ה' מתאספים כאיש אחד בלב אחד ולא מבדילים בין קהילה זו לקהילה אחרת, ובמשך השבת כל אחד מתחבר לשני, בגלל שמגיעים ממוקדים מטרה שכל אחד ואחד רוצה לחנך את צאצאיו כראוי, בדור השפל הזה שצריכים להשקיע הרבה כוחות בחינוך הילדים בדרך הסלולה לנו מאבותינו ורבותינו הקדושים, בדרך התורה היראה והחסידות, שנזכה לקבל עימם את פני משיח צדקנו שיתגלה במהרה בימינו, אמן.

במוצש"ק בסעודת מלווה מלכה שמענו כל מרצה ומרצה בסיכום של 3 דקות על השבת. מכל מרצה אפשר להוציא דבר גדול אחד, לקחת כטיפ לחיים טובים ושלווים. הרב בנימין הלפרין דיבר במשך השבת על איכות החיים, המחנך הדגול הרב חיים צבי יאקאב מאשדוד, הרחיב אודות ההשקעה שצריכים להשקיע בחינוך הילדים ברוגע ובשלווה, הרב יעקב יוסף בוקסבוים משיכון סקווירא בנועם אמרותיו הסביר בטוב טעם על הרגעה בכל תהליכי החיים ובעיקר עם הילדים היקרים, ורבים הם מלפורטם. קשה מאוד להספיק לשמוע את כולם. צריכים לבוא עוד כמה שבתות ל'קרבתנו' בכדי להספיק את כולם.

מי שעומד מאחורי היוזמה המבורכת הוא העסקן הרב יחיאל מיכל שפירא מבורו פארק, שבמשך כל השנה חושב איך לקדם עוד יותר בגשמיות וברוחניות את ההצלחה של 'שבת קרבתנו'. הפעם זה היה ח"י במספר, זה לא היה קל, הרבה עמל והשקעה השקיע עד שב"ה רואים פירות והצלחה. אשריך ר' מעכי שזכית לקדש שם שמים ברבים, עלה והצלח, כמו"כ יבורכו עוזריו המסורים הר"ר אברהם מרדכי רינגל והרב דוד זעליג שימל ועוד ועוד, כל אחד בשמו הטוב יבורך. כמובן הראש של המארגנים נמצאים כבר מיד עם סיום השבת בכוונות לארגון השבת הבא פר' שמות הבעל"ט - להורים מעל גיל 40 המחתנים את צאצאיהם היקרים בלע"ה.

יהושע וינברגר שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד