כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחרי הסכמי אברהם

פירות השלום: סעודים, בחריינים וישראלים מקדמים עסקים

איש עסקים חרדי הפגיש ישראלים סעודים בחריינים ודיפלומטים ממדינות ערביות, דרך לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית, הלשכה שבסיסה בניו ג'רזי עוזרת למקסם את האינטרסים של האורתודוקסים בניו יורק ובכל העולם ולצבור קשרים חדשים ולהשמיע קולם של החרדים

פירות השלום: סעודים, בחריינים וישראלים מקדמים עסקים
דובי הניג עם נכבדים מבחריין וסעודיה צילום: באדיבות המצלם

דובי הוניג, מנכ"ל ארגון JBIZ EXPO ומייסד לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית בוול סטריט, הוזמן על ידי ממשלת בחריין בוושינגטון די.סי. לחגוג את החגיגה השנתית של הוד מלכותו המלך שעלה לכס המלכות. הלשכה פועלת כגשר בין הממשל והתאגיד לבין הקהילה היהודית, הלשכה עוזרת למקם את האינטרסים של החרדים ולצבור קשרים חדשים ולהשמיע קול.

באירוע השתתפו מנהיגים סעודיים, בחריינים וישראלים ואמריקאים שהתאחדו כדי לבנות גשרים במסגרת הסכמי אברהם שהלשכה סייעה לקדם.

מהלשכה נמסר כי "חשוב לבנות גשרים דרך מסחר במיוחד בין קהילות שיש להן הבדלים תרבותיים ודתיים ולשים הכל בצד כדי למצוא מטרות משותפות לעבוד יחד באמצעות מסחר. יש לנו מערכת יחסים מיוחדת עם נציג הסחר של בחריין והשגרירות העובדים יחד כדי ליצור הזדמנויות חדשות לכולם במגזר העסקי והתרבותי".

עוד נמסר: "הלשכה הזמינה את המשלחת מבחריין לביקור בקהילות היהודיות בניו יורק וניו ג'רזי כדי לעזור לבנות הבנה תרבותית, דנו גם בסיוע לשלב חינוך לשואה בבחריין".

דובי הניג לצד מארק אדלר שר המסחר של מדינת פלורידה

במעמד החשוב השתתפו אנשי לשכת המסחר היהודית האורתודוקסית, ושר המסחר של פלורידה, מארק אדלר, כמו גם אנשי נדל"ן ותשתיות ממשלתיות, ובנקאים שהלשכה מצפה לעבוד איתם בשיתוף פעולה הדוק. מנהיגים יהודים נוספים שנכחו היו הרב לוי שם טוב מחב"ד וושינגטון, וויליאם דארוף מועידת הנשיאים, שליחת הממשל למאבק באנטישמיות, דבורה ליפשטדט, ומנהיגי קבוצות חשיבה אנטי איראניות.

דובי הניג עם שגריר תיאלנד טאני סאנגראט

באירוע השתתף שגריר תאילנד, הם שוחחו על מערכת היחסים הגדולה של תאילנד עם ישראל, השגריר חזר על ידידותם החזקה למדינת ישראל. השגריר שוחח עם דובי על הייצור והיצוא של מוצרי תאילנד, אותם יציגו אנשי הלשכה בפני השותפים העסקיים בהרחבת הייצוא של תאילנד. נקבעה פגישת המשך בין השגריר לדובי הוניג כדי לבחון שותפויות וחתימה אפשרית על מזכר הבנות.

דובי הניג אמר לאחר האירוע: "זה קידוש השם גדול להיות חלק מייצוג עולם העסקים היהודי בפלטפורמות גלובליות ובינלאומיות".

וושינגטון הסכמי אברהם סעודיה בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד