כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הנשיא יענה לבקשתו

רשמית: נתניהו מבקש תוספת זמן בהרכבת הממשלה

לקראת תום 28 ימי המנדט להרכבת הממשלה פנה ראש הממשלה המיועד נתניהו במכתב לנשיא הרצוג בבקשה להאריך לו את המנדט ב-14 יום נוספים כקבוע בחוק כדי שיוכל להשלים את מלאכת ההרכבה | ההערכה היא שהממשלה החדשה תושבע באחד מימי החנוכה | וכך הגיבו ב'יש עתיד'

רשמית: נתניהו מבקש תוספת זמן בהרכבת הממשלה
יצחק הרצוג ובנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת פקיעת השלב הראשון של המנדט להרכבת הממשלה ביום ראשון, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מבקש תוספת זמן להרכבת הממשלה, והגיש לנשיא בקשה לקבל עוד 14 ימים כדי להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה.

נתניהו שיגר מכתב רשמי לנשיא המדינה יצחק הרצוג, וכתב לו כי לאחר שקיבל את 64 הממליצים להרכבת ממשלה, וקיבל את המנדט לפני כמעט 28 יום "החל ממועד זה, נוהל משא ומתן אינטנסיבי בין נציגי הליכוד לצוותי המשא ומתן של כל אחת מהסיעות האמורות. תחילה, התמקד המשא ומתן בסוגיות עקרוניות, לרבות בעקרונות הבסיסיים וקווי היסוד של הממשלה שתוקם. לאחר מכן, התקיימו בין הצדדים פגישות בנושא חלוקת התפקידים בממשלה ה-37. הפגישות היו אינטנסיביות והתקיימו עד השעות הקטנות של הלילה".

"בשלב זה", כותב נתניהו, "נחתמו עם כל הסיכות שהמליצו עליי לתפקיד ראש הממשלה נספחים או מכתבים הנוגעים לתפקידים בממשלה ה-37. עם זאת, עדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שעדיין לא סוכמו (כך למשל עם סיעות ש"ס ויהדות התורה עדיין אין נספח תפקידים מפורט אלא מכתב בלבד), ומשום שכל הסיעות האמורות דורשות חתימה על הסכמים קואליציוניים מלאים כתנאי לחלוקת התפקידים בממשלה. הסכמים אלה כוללים התייחסות לסוגיות עקרוניות רבות ומורכבות".

נתניהו מבקש את מלוא הארכה של עוד 14 יום: "המשא ומתן נמצא בעיצומו וחלה התקדמות רבה, אולם לפי קצב ההתקדמות עד כה, יידרשו לי כל ימי הארכה שבסמכותך לתת לי על פי חוק על מנת שאוכל להרכיב את הממשלה".

הנשיא הרצוג צפוי להיענות לבקשתו ולהאריך את המנדט בעוד שבועיים, כך שנתניהו יוכל להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה, כשהדד ליין הוא הנר האחרון של חנוכה והשבעת הממשלה תהיה לא יאוחר משבוע אחרי המועד האחרון. כך שההערכה היא כי הממשלה תושבע באחד מימי החנוכה.

ב'יש עתיד' הגיבו על בקשת הארכת המנדט בעקיצה: "נתניהו חלש. אפילו אחרי שנתן כבר הכל, הוא מתקשה להקים ממשלה וביקש הארכה מהנשיא. מעניין מה עוד נשאר לסחוט מנתניהו".

הארכה המנדט להרכבת ממשלה יצחק הרצוג נשיא המדינה ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד