כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"פתאום היה חושך, היינו חסרי אונים"

האסון בבלינסון: זה האיש שנפטר במהלך צנתור

הנפטר במהלך צנתור הלב בבלינסון הוא נחשון הר צבי ז"ל, לאחר שאירעה תקלה במערכת הרנטגן | בתו מספרת: "אבא שלי כל הזמן היה בהכרה וסיפר למנתח מה הוא הולך לעשות בטיול להודו" | "אבא שלי היה איש בריא מאוד, איש צבא לשעבר, סגן אלוף. הוא התאמן ארבע פעמים בשבוע במכון כושר, נסע לטרקים מסביב לעולם", סיפרה הבת השכולה

האסון בבלינסון: זה האיש שנפטר במהלך צנתור
נחשון הר צבי ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

הטרגדיה בבלינסון, נחשון הר צבי, בן ה-78, הוא האדם שנפטר ביום רביעי בבית החולים בילינסון במהלך צנתור לב, הוא הובא אמש (חמישי) למנוחת עולמים.

מערכת הרנטגן שמראה את שיקוף כלי הדם למצנתרים הפסיקה לעבוד במהלך הצנתור שעבר הר צבי, מה ששיבש את ההליך. בתו, גפן, סיפרה בראיון ל'כאן חדשות': "כשהמנתח הסביר לנו מה קרה הוא היה נסער ודמע. הוא אמר שאבא שלי כל הזמן היה בהכרה וסיפר לו על הטיול להודו, מה הוא הולך לעשות ואיפה הוא הולך לטייל. הוא אמר שתוך כדי הטיפול, הוא עשה הליך ראשון, נכנס לכלי הדם, עשה הליך שני - ופתאום היה לו מסך שחור. הוא אמר - 'ניסיתי, זה היה כמה רגעים, ניסיתי לעשות לבד, אבל לא היה אפשר בחושך, אני והצוות היינו חסרי אונים'. אבא היה ער והם אמרו לו 'תחזיק מעמד'".

הרופאים ביצעו בו מייד החייאה, אך ללא הצלחה. "לפני הצנתור אבא אמר שאין לנו מה לבוא, כי זה הליך פשוט ותוך חצי שעה הוא בחוץ", המשיכה הבת. "אחרי שעה שאלנו אם הוא יצא ואמרו שלא. חצי שעה אחרי המצנתר בישר לאחי את הבשורה".

לדבריה, "אבא שלי היה איש בריא מאוד, איש צבא לשעבר, סגן אלוף. הוא התאמן ארבע פעמים בשבוע במכון כושר, נסע לטרקים מסביב לעולם. היה לו כרטיס טיסה לעוד שבועיים להודו, למסלולי טיפוס. הוא החליט לעשות בדיקת מאמץ שגרתית, שהוא עושה מדי שנתיים. המליצו לו שם לעשות צנתור. הוא כבר עשה הליך כזה ולא הייתה בעיה. הוא קבע לעצמו את התור עם מצנתר מאוד מוערך כי הוא ידע שהוא עומד בפני הטיול".

בבית החולים הקימו ועדת בדיקה למקרה בתיאום עם משרד הבריאות. נציגי יצרנית המכשיר בישראל בודקים אותו.

בית החולים בלינסון צנתור לב מקרה מוות מוות פתאומי נחשון הר צבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד