כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אנגליה משותקת: 4 הרוגים, 220 אלף בתים ללא חשמל

סופה שהתקרבה ל-200 קמ"ש שיתקה את אנגליה, ופגעה בחלקים מצרפת • ביטולי טיסות, הרוגים, קריסות עצים והשבתת תחבורה

המשטרה הבריטית. צילום: פלאש 90
המשטרה הבריטית. צילום: פלאש 90

סופה כזו לא ראתה בריטניה מזה עשור, רוחות חזקות שהגיעו למהירות של 190 קמ"ש השתוללו ברחבי אנגליה מאז שעות הבוקר המוקדמות (ב). 220 אלף בתים נותרו ללא חשמל, מאות בתים קרסו, עצים ועמודי חשמל נפלו וחסמו כבישים.

עד כה נהרגו ארבעה אזרחים כתוצאה מנפילות עצים. במקרה אחד קרס עץ על גבר בן 50 שעה שנהג במכוניתו בווטפורד - צפונית ללונדון, במקרה שני נערה בת 17 מתה מפצעיה לאחר שנלכדה תחת עץ שקרס על ביתה במהלך שנתה.

שדה התעופה הית'רו ביטל המראה ונחיתה של 130 טיסות – כ-20% מנפח התעבורה היומי. המשרד להגנת הסביבה הבריטי פירסם יותר מ-140 התרעות על הצפות. ואילו חברת התעופה 'בריטיש איירווייז' מסרה כי היא מבטלת היום את שירותיה בבריטניה ובאירופה, להוציא טיסות לטווח ארוך שיפעלו כרגיל.

חברת החשמל הבריטית SSE הודיעה כי אלפי בתים נותרו ללא חשמל ברחבי דרום ומרכז אנגליה. רשות התחבורה בלונדון מסרה כי לא יהיו שירותי רכבות מעל האדמה במהלך הבוקר, עם זאת, הרכבת התחתית פעלה כשורה.

הסערה פגעה גם במערב צרפת לפני שהתפשטה למחוז נורמנדי מאוחר יותר הבוקר, לפי השירות המטאורולוגי בצרפת, הרוחות הגיעו עד ל-80 קמ"ש בחוף. כ-75 אלף בתים בצרפת נותרו ללא חשמל לפי AFP. גם בבלגיה והולנד התחזית צופה רוחות חזקות, שיגיעו למהירות של עד 87 קמ"ש בחופי מערב הולנד.

ר' חיים משה פרידמן, המתגורר בסטמפורד היל, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הסופה החלה בשש בבוקר, בשעה שהציבור התכונן ללכת לתפילת שחרית. "אנחנו יצאנו בשלום מהסופה, בלי אבדות בנפש. היו לנו מקרים של קריסת עצים, למשל ברחוב קלפטון בפתח הבית מדרש של סאטמר, אבל ב"ה איש לא נפגע. הארובה של בית מדרש אחר שנמצא ברחוב קלפטון התמוטטה לתוכו, אך גם כאן בנס איש לא היה במקום. בנוסף, באחד הרחובות נפל עץ על מכונית שחנתה מתחתיו".
לונדון סערה שיתוק עצים חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד