ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

רוב החרדים בעד שחרור 'מחבלים יהודים'

73.7% מהחרדים תומכים בשחרור אסירים יהודים לעומת 49% בציבור הכללי • רעיית ראש מחתרת בת-עין: "יש אפליה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מסקר שנערך על-ידי מכון הסקרים "פאנלס" בתאריכים ה-24-27.10 בקרב 500 משיבים עבור עמותת "חננו" עולה כי 49% מגילאי 21-40 תומכים שלצד שחרור מחבלים ערביים ישוחררו גם אסירים ביטחוניים יהודים.

הסקר מוכיח כי קיימת מגמה הולכת וגוברת בציבור לא להשלים בשתיקה עם שחרור המחבלים ולנקוט בצעדים שמחזקים את האינטרס הישראלי.

עוד נרשמו בסקר אחוזים גבוהים של תמיכה בשחרור אסירים ביטחוניים יהודים מקרב שומרי המסורת והדתיים: 61.6% מהם תומכים לפעול על פי עקרון ההדדיות ולשחרר אסירים ביטחוניים יהודים במידה ומשחררים את האסירים הערביים. במגזר החרדי יותר בטוחים: 73.7% תומכים בשחרור האסירים הביטחוניים היהודים.

בימים האחרונים שבו משפחות האסירים להיאבק למען שחרור יקיריהן. אתמול שלחה אתי דביר-זליגר אשתו של שלומי דביר-זליגר ראש מחתרת בת עין, מכתב לראש הממשלה בבקשה לשחררם מהכלא.

"הממשלה חייבת להתעורר, אמרה, "לא מתקבל על הדעת שמשחררים רק ערבים ואת היהודים מפלים לרעה. הסקר מוכיח שמחצית מהציבור תומך במאבק – והמגמה הולכת וגוברת".

יו"ר עמותת "חננו" שמואל (זנגי) מידד אמר: "מדינה לא יכולה לעשות כל הזמן מחוות לרוצחים שרוצחים את תושביה, לאויביה ולעולם - אבל לתושביה פנימה לא לעשות שום מחווה, זהו בלון חברתי שיתנפח ויתפוצץ בפני מקבלי ההחלטות במוקדם או במאוחר".
מחבלים שחרור אסירים פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד