כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שיעור תורני: "איך להסתדר עם בעל מרוקאי"

כשעו"ד רינה חמו מדימונה פתחה את שיעורה ביהדות, היא הופתעה מכמות הנשים שהגיעו להשתתף • לא תאמינו מי ארגן לה מתיחה

שיעור תורה. צילום: ארכיון. (אין למצולמות קשר לכתבה)
שיעור תורה. צילום: ארכיון. (אין למצולמות קשר לכתבה)

כמו בכל שבועיים-שלושה לערך, התייצבה עו"ד רינה חמו, המשמשת מרצה ליהדות וזוגיות, בשבת אחר הצהריים בעזרת הנשים של בית הכנסת 'בן עטר' בדימונה, כדי למסור שיעור בפרשת השבוע.

להפתעתה, נכחו בבית הכנסת, מאזינות חדשות רבות שנקבצו ובאו לשמוע את השיעור. בסופו, נותרו כמה מהן מאוכזבות: "במודעה שפורסמה אודות השיעור", אמרו, "נכתב, כי תתקיים הרצאה בנושא 'כיצד לעבור בשלום את החיים כשנשואים למרוקאי', אבל בדרשה לא היה על זה כלום".

חמו לא קלטה תחילה במה מדובר. אך התברר שבעלה חמד לצון ושרבב במודעה, פיסקה ברוח הומוריסטית: 'כיצד לעבור בשלום את החיים כשנשואים למרוקאי. כדאי להגיע'.

'בחדרי חרדים', שוחח עם מחבר המודעה ניסים חמו, שמתגלה כבעל חוש הומור מתגלגל. "גם ברדיו ובטלוויזיה רוצים לראיין אותי על זה. כמעט הגיעו עם זה עד לפנטגון", סיפר.

ניסים, חרדי, מפרסם טור מבודח באחד המקומונים בדימונה מזה שמונה שנים: "יש שם בדיחות, פתגמים במרוקאית, אידישקייט, דרך בעבודת ה', פינה חמודה", כהגדרתו.

"אני אבא של המרוקאים. מלך מרוקו אשכנזי לידי, אבל נשוי לאשה פרסיה. אתה יודע, יש קצת ניגודים לפעמים, אבל מתגברים על הכל באמצעות בדיחות ורוח טובה".

"הכל החל מעצם מבדיחה בסלון", הוא מסביר, "בשולי הטור שפרסמתי כרגיל, ציינתי שיתקיים שיעור בפרשת שבוע והוספתי גם את הקטע הזה, לא מתוך כוונה ללגלג על המרוקאים שאני נמנה עמם, אלא כדי לבדח את האנשים. אנו לא מתכוונים לפתוח בסדרת שיעורים כדי ללמד את הנשים איך לחיות עם מרוקאים, למרות שזה בהחלט לא קל".

את השיעור בפרשת השבוע, מוסרים בבית הכנסת לסירוגין, פעם הוא ופעם רעייתו. הוא לגברים והיא לנשים: "הגיעו לשם כל מיני טיפוסים", הוא צוחק, "בטוחות היו, שהבאנו את הנוסחה הגואלת ואת המתכון וטיפים לחיים שכאלה".

חמו מופתע מההד התקשורתי שקיבל הסיפור, אך מבקש להחזיר הכל לפרופורציות וגם אין לו כוונה להתראיין לשום ערוץ תקשורתי בנידון, כשבסך הכל, האמור נכלל תחת ההגדרה 'הומור במיטבו'.
מרוקאים שיעור בן חמו דימונה תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד