י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לצורך טיפול רפואי

מיליוני שקלים יעברו מקופת המדינה לטובת החתולים

משרד החקלאות יתקצב טיפול רפואי בחתולים משוטטים בהיקף של 2 מיליון ₪ במטרה לשפר את רווחתם | מדובר בתמיכה נוספת בחתולים משוטטים, שמצטרפת ל-4.5 מיליון ₪

מיליוני שקלים יעברו מקופת המדינה לטובת החתולים
חתולים. אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד החקלאות יתקצב טיפול רפואי בחתולים משוטטים בהיקף של 2 מיליון ₪ במטרה לשפר את רווחתם. מדובר בתמיכה נוספת בחתולים משוטטים, שמצטרפת ל-4.5 מיליון ₪.

לפי הערכות אגף רווחת בעלי החיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, בישראל קיימים כמיליון חתולים משוטטים. למרות אחוזי תמותה גבוהים של גורים (75%-95%), בדומה למדינות רבות בעולם, נוכחות חתולים במרחב הציבורי היא תופעה רווחת בישראל, עקב שפע מזון זמין, כושר התרבות גבוה ונטישה או שוטטות של חתולי בית. חתולים אלה, גם כשהם מטופלים חלקית על ידי אנשים שונים, חשופים למגוון פגיעות ומחלות.

הטיפול בתופעה זו אמנם חוסה תחת אחריות הרשויות המקומיות, אך מזה מספר שנים שמשרד החקלאות מפנה תקציבים על מנת לעודד רשויות לטפל בתופעה, ובכך למתן את השלכותיה השונות, לרבות פגיעה ברווחת החתולים עצמם החשופים יותר לסכנות הרחוב (פגיעות של כלי רכב, רעב וצמא, חום וקור ועוד); כמו גם פגיעה באוכלוסיית חיות הבר הניצודות על ידם ובאיכות החיים של התושבים. 

התוכנית החדשה של המשרד בהיקף של 2 מיליון ₪ מיועדת להשתתפות במימון טיפול רפואי בחתולים חולים או פגועים והחזרתם לאחר טיפול לאזור ממנו נלקחו או למסגרת מתאימה אחרת. היקף התמיכה יינתן עבור מימון טיפול רפואי בחתול משוטט ביחס לגודל האוכלוסייה בכל רשות מקומית, לצד תנאים נוספים. 

תמיכה זו מצטרפת לתמיכה הקודמת שפורסמה לפני מספר חודשים בהיקף של 4.5 מיליון ₪, במסגרתה ניתן סיוע לביצוע עיקורים לרשויות מקומיות במדרג חברתי כלכלי 7 ומטה של הלמ"ס. 

 

 

 

חתולים משרד החקלאות תקציב קופת המדינה בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד