כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בורות או אנטישמיות

מנחה הטלוויזיה שאל את הישראלי "למה אתה חובש כיפה"

"קוראים לי כהן, אני מישראל, אני עם כיפה". הקטע שבו פרופסור מישראל נשאל על הכיפה, הפך לוויראלי בצרפת. פרופ' סיריל כהן הישראלי בא להתראיין בערוץ צרפתי כרופא, ונשאל מה פתאום הגיע לאולפן עם כיפה

מנחה הטלוויזיה שאל את הישראלי "למה אתה חובש כיפה"
פרופסור סיריל כהן בראיון צילום: צילום מסך

פרופסור סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה וסגן דיקן הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר אילן, הגיע לטלוויזיה הצרפתית כדי לדון ברפואה, הוא הגיע עם כיפה על ראשו כפי שהוא עושה מדי יום.

הכיפה כנראה הרגיזה את מנחה התוכנית, שלפני הדיון בנושא הקורונה פנה לכהן ואתגר אותו: "אני אשאל שאלה כי הרבה אנשים שואלים וזה לא קשור לרפואה, הרבה אנשים שואלים למה הפרופסור עונד סמל דתי בסטודיו?".

הפרופסור, מבולבל מהשאלה, ענה: "למה? כי אני חובש את זה כל יום". בשלב זה הצטרפה חברת פאנל נוספת לדיון, "גם אני אמרתי לו משהו כשהלכתי למכונת הקפה", אמרה. "גילוי נאות, אני חובש את זה כל יום, לא חבשתי את זה במיוחד עבור התוכנית שלך", המשיך כהן. חבר הפאנל השני החליט להסביר את הרגישויות ואמר: "אתה מבין, לא? שעבורנו החילוניות היא שיקול דעת, אין לה שום דבר נגד דת, אתה פשוט שומר את הדת לעצמך".

הפרופסור ענה: "שמי כהן, למה אתה רוצה שאשמור את הדת שלי לעצמי, אני מישראל". על כך השיב חבר הפאנל: "אבל יש אנשים שקוראים להם כהן שלא חובשים כיפה, אז זה לא העניין".

בשלב זה, כהן חש צורך להצביע על מה שלדעתו הוא מוסר כפול: "ואם כומר יבוא, או האפיפיור, האם היית מבקש ממנו להסיר את הצלב שלו או את כיסוי ראשו?" הוא סיים את הדיון בכך שהוא מסביר שכיסוי ראשו "לא נועד בשום אופן לפגוע בצופים".

אנטישמיות צרפת קורונה חובש כיפה אוניברסיטת בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד