כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התמוטט ביציאה מהטיש

אבל בצאנז: הדיין של החסידות נפטר בפתאומיות

אבל כבד בחצר חסידות צאנז: בליל שבת נפטר בפתאומיות הגאון רבי חיים יעקב שוורץ זצ"ל הדיין של החסידות בקריה בנתניה ורב בית החולים צאנז לניאדו. התמוטט ביציאה מהטיש של האדמו"ר בליל שבת. בן 71 בפטירתו. מסע הלוויה מחר בנתניה

אבל בצאנז: הדיין של החסידות נפטר בפתאומיות
הגאון רבי חיים יעקב שוורץ זצ"ל צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: מקרית צאנז בנתניה מגיעה הבשורה המעציבה על הסתלקותו בפתע פתאום של הגאון רבי חיים יעקב מנחם שוורץ זצ"ל הדיין של החסידות בקריה בנתניה ורב בית החולים צאנז לניאדו והוא בן 71 בפטירתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב שוורץ זצ"ל בליל שבת השתתף בטיש של הרבי מצאנז, ואחרי הטיש שוחח עם ידידו הג"ר יחיאל בוים ובאמצע תפס בידיו ואמר שלא מרגיש טוב ומיד נפל ביציאה מהטיש, כוחות הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, הרבי נשאר בבית הכנסת אחרי הטיש לומר תהילים יחד עם הקהל עד שסיימו החייאה מחוץ לבית כנסת אך למגינת כל לב הרב השיב את נשמתו ליוצרה. 

נפתלי דויד ראש סניף 'איחוד הצלה' בנתניה מסר: בליל שבת הזעיקו אותנו מהבית לטפל באירוע שהתרחש מטרים ספורים מביתי. המתנדבים חזקי רייך ולייבל'ה דייטש שהיו מטרים ספורים מהמקום הגיעו ראשונים, הביאו את ציוד ההחייאה המתקדם שנמצא בארון הקבוע בהיכל הישיבה הסמוך. והחלו בפעולות ההחייאה. יחד עם כוננים נוספים הם עשו הכול ונלחמו על חייו אך למרבה הצער, נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

המנוח זצ"ל נולד ברומניה בי"ט אייר תשי"א כבן יחיד לאביו רבי עזריאל שוורץ ז"ל.

תלמיד ישיבת צאנז ותלמיד מובהק לרבו ה'שפע חיים' מצאנז. בגיל צעיר מאד נשלח ע"י רבו מצאנז להיבחן להוראה אצל הגה"ק ר' אברהם צבי ווייס זצ"ל גאב"ד נוה אחיעזר, כדי למנותו כמו"צ של קרית צאנז בנתניה.

היה חתנו של הגה"צ רבי יחזקאל טויסיג זצ"ל בעל תפארת יחזקאל בנו של האדמו"ר הבית ישראל ממטרסדורף זצ"ל מחבר ספר "בית ישראל".

 הגרח"י שוורץ זצ"ל שהיה מהרבנים הבולטים בחצר החסידות, הוא שימש כדומ"ץ של החסידות בקריה בנתניה ועל כל ענייני הכשרות, לצד זאת כיהן כרב המרכז הרפואי צאנז-לניאדו. היה הרב המכשיר של מאפיית המצות בקרית צאנז הידועים בכשרותם המעולה. 

היה דיין שהקפיד מאוד בפסקי ההלכות שפסק, הקפיד ועמד תמיד על יציאת השבת בזמן רבינו תם בקריה בנתניה. 

היה ידוע כפה מפיק מרגליות והיה מביא בדבריו את אשר ששמש מרבותיו האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל שהיה מחשובי התלמידים הוותיקים, לצד יבלחט"א האדמו"ר שליט"א. 

הרב זצ"ל שימש בקודש מאז יסודו של המרכז הרפואי מזה כיובל שנים, מונה לתפקידו בעודו אברך ע"י מייסד המרכז הרפואי הרבי בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל ומאז עמד על משמרתו בתוקף, להתוות דרכה של תורת אמת ולקיים בהידור את חזונו הדגול של הרבי שהמרכז הרפואי יהיה מונהג ע"פ שו"ע בכל פרט ופרט, בכלל המחלקות והיחידות של המרכז הרפואי.

רוחב דעתו, עומק עיונו, ובקיאותו בכל חדרי התורה אפשרו לו לקחת על עצמו תפקיד בעל אחריות רבה כל כך, וזכותו עומדת לו שיצא שמו של המרכז הרפואי כמרכז רפואי המקפיד על קוצו של יו"ד.

רבים רבים מאנשי ונשות הצוות ראו בו כתובת להתייעצות הלכתית ואישית, הן בנוגע לחייהם האישיים וכמובן בכל הנוגע לעשייה הקלינית, הסיעודית והפארא רפואית.

זכה הרב שוורץ זצ"ל והותיר אחריו משפחה ענפה 14 ילדים, בהם מרביצי תורה ויראה רבנים, ויושבים על מדין המפורסמים בעולם היהודי, וכן צאצאים רבים הממשיכים את דרכו. 

הלוויתו תיערך מחר יום ראשון בשעה 20:00 בערב בקרית צאנז בנתניה, עקב שהותם של כמה מבניו בחו"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות צאנז בית חולים לניאדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד