כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מתח בבית שמש: "דם יישפך פה"

בית שמש נדרכת לקראת הפגנת ענק מול בית העירייה, נגד ראש העיר הנבחר משה אבוטבול, בשל טענות על זיופים

ילדי בית שמש. צילום ארכיון: יעקב נחומי
ילדי בית שמש. צילום ארכיון: יעקב נחומי



בית שמש בוערת: מתח רב שורר בעיר לקראת ההפגנה המתוכננת להיערך היום (ג), מול בית עיריית בית שמש על-ידי תומכי המועמד החילוני אלי כהן, נגד המועמד החרדי הנבחר - משה אבוטבול.

ח"כ מירי רגב תפסה טרמפ על ההפגנה והבטיחה השתתפותה, ובינתיים ההסתה נגד הציבור החרדי הולכת ומחמירה. לפי אחת הטענות, הוכו באלות שלושה בחורי ישיבה ליטאים, שחלפו ביום שני סמוך ל'מגדל המים' בעיר. במשטרה לא התקבלה כל תלונה בעניין.

"בסוף השבוע האחרון", אומר איש הפרסום נוחעם ברזסקי - מי שליווה את משה אבוטבול בתקופת הבחירות - "נחשפנו לשנאה של מאות נהגים מוסתים שזרעו פחד ברחובות החרדים בצעקות 'חרדים לכו לעזה', זאת בעוד החרדים 'הקיצוניים' עומדים מאופקים. זה מוכיח עד כמה בית שמש ניצלה ממשהו רע מאוד, ממשהו שלא יודע להפסיד בכבוד, ממשהו שהיה מייסר מגזר שלם, ובעצם מייסר את האוכלוסיה כולה.

"כולנו זוכרים את פרשית היריקה בבית שמש, בה הסיתו נגד חרדים, וכעת שוב אנו סובלים נאצות, גידופים, קללות והכאות והמשטרה לא נוקפת אצבע. ביום הבחירות, המשטרה גדעה בכח, כל ניסיון של הוצאת רמקולים לרחובות, ואילו כאן מסתובבים פוחזים במגברים ורמקולים, מסיתים נגדנו וקוראים לציבור לא לשתוק על 'גניבת העיר' מידיהם, ועוד קריאות גנאי מהסוג השפל ביותר, והמשטרה שותקת, דם עוד עלול להישפך פה".

'גנב להם את העיר'

גם איש התקשורת שמואל חיים פפנהיים, תושב בית שמש, מספר על שמועות שהגיעו לאוזניו אודות אברכים שעברו בשדרות אשכול, סמוך לאזור החרדי, וספגו יידוי אבנים, אך במשטרה לא התקבלה עד כה שום תלונה.

"בארגון מד"א, בו אני מתנדב", הוא מספר, "לא דווח על שום פציעה, כך שאינני יודע אם כל האמור נכון, וברור שיש מי שמעוניין לשלהב את הרוחות.

"התושבים יודעים היטב, כי בחירות חוזרות בקלפיות הבעייתיות, עלולות לפעול נגדם ולהכניס דווקא את הנציג החרדי השני של סיעת 'כח' ואז להפוך לרוב במועצה. את ראשות העיר, הם לא יקבלו - ויהי מה", הוא אומר.

"יותר משההסתה כוונה נגד החרדים", מספר הצלם יעקב לדרמן, "היא כוונה נגד בלעיש. את החרדים הם כינוי בשלטי ההסתה, בתיאורים מגונים כמו "אני ציוני, אתה תמהוני",

"את משה אבוטבול הם פשוט כינו 'גנב', שכן הוא 'גנב להם את העיר' לטעמם, אבל את בלעיש הם כינו 'בוגד'. לא פחות. ידוע לי ממקור ראשון, כי אשתו קיבלה איומים על חייה ועל חיי המשפחה".

קולות ממחנה אלי כהן

גם בצד אלי כהן נשמעו קריאות להרגעה. דניאל גולדמן, האיש שמשך בחוטים ועמד מאחורי אלי כהן ותקצב את מערכת הבחירות שלו, פרסם קריאה:

"אסור לתת למצב להדרדר לאלימות, התושבים כולם יפסידו, וחליליה יקרה פה אסון", כתב. "אני קורא לגלות איפוק ומנהיגות להוריד כל ביטוי של הסתה או אלימות. אני לא השוטר של מן דהו, אבל למדנו מתורתנו הקדושה שגם מי שלא מרים יד חובה להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה".

גם אהרון סלומון, יו"ר תנועת 'טוב' - שתמכה באלי כהן - חוצה את הקווים חזרה לאבוטבול: " 1299 מצביעי טוב אמרו די לאלימות. די להסתה. די לקיטוב. די לפילוג. אמנם זה לא הספיק לנו להכניס נציג למועצה אך הדברים מהדהדים היום יותר מתמיד.

"תמכנו בגלוי בצד הציוני בגלל האמת שאנשיו שידרו, בגלל הרצון לחבר בין קהלים ולא לפלג", הוא כותב בפייסבוק, "לצערי היום אנחנו זועקים לצד הציוני, די לאלימות. די להסתה. די לפילוג ולקיטוב!

"זה לא נעים להפסיד. צריך להשלים עם המציאות. הבוחרים אמרו את דברם. לא ייתכן להכפיש ציבור שלם בגלל קומץ זייפנים ושקרנים. מה גם שהדבר מחכה לבדיקת המשטרה ואנו כציבור שומר חוק נחכה בסבלנות לצדק שיצא לאור.

"זאת ועוד שככל הידוע לנו ההפסד המר הגיע גם בעקבות הפילוגים הפנימיים במחנה הציוני. לא כל האשמה היא רק במגזר החרדי. אולי זהו זמן לחשבון נפש, להסתכל במראה שמוצבת מולנו ולראות איך ניתן להרבות אהבה בעיר השסועה שלנו".
בית שמש משה אבוטבול אלי כהן חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד