כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כפייה: תלמידי חו"ל יתוקצבו רק תמורת שיעורים בציונות

יש עתיד התעקשה לבטל את התקציב, אבל כעת לפיד מתפשר: החרדים שיגיעו לארץ ימומנו, בתנאי שיבקרו בבסיסי צה"ל

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

אחד הוויכוחים בין מפלגות הקואליציה נמצא על סף פתרון. במסגרת ההסכם הקואליציוני התעקשה מפלגת יש עתיד על ביטול התקצוב של תלמידי הישיבות החרדים המגיעים מחו"ל ללמוד בישראל, ובמסגרת תקציב המדינה האחרון ביטל משרד האוצר את תקצובם בגובה 50 מיליון שקלים.

אלא שהבוקר חושף העיתונאי זאב קם מ'מעריב', כי לאחר שיחות אינטנסיביות בנושא בין שר האוצר יאיר לפיד ובין ח"כ אלעזר שטרן מהתנועה, הושגה בין השניים הסכמה כי בשנה הבאה יוחזר התקצוב, בגובה 50 מיליון שקלים, לישיבות בהן לומדים תלמידי חו"ל, ובתמורה יוספו "ערכי ציונות" ללימודיהם.

ח"כ שטרן, שיזם את התוכנית בשיתוף עם לפיד אמר ל'מעריב': "תקצוב תלמידי ישיבות שמגיעים לארץ מחו"ל תורם למדינה, וגורם לרבים מאותם תלמידים להשתקע בארץ, ולכן חשוב היה להגיע למתווה שממשיך את התקצוב שלהם".

על פי התוכנית שגובשה, יחויב כל תלמיד חרדי שמגיע לארץ מחו"ל לקבל על עצמו סדרת לימודי חובה שיעסקו בערכי הציונות. במסגרת הלימודים יבקרו התלמידים בבסיסי צה"ל שבהם משרתים חיילי הנח"ל החרדי, ייפגשו עמם ויקבלו מהם הסברים על שירותם הצבאי ועל שילוב אורח החיים החרדי במסגרת צבאית, זאת מתוך מטרה מיסיונרית לדרבן את התלמידים להתגייס בעתיד לצבא. כמו כן יבקרו התלמידים באתרי הנצחה צבאיים, כגון לטרון וגבעת התחמושת.

בנוסף, ישתתפו התלמידים בסמינר בנושא זיכרון השואה שייערך במוזאון יד ושם. התלמידים החרדים גם יעברו סדנאות והדרכות על ציוני דרך מרכזיים בדרכה של הציונות, הכל במטרה לחבר אותם למדינה, במקביל ללימוד התורה.

מדובר בתוכנית שאמורה להתפרס על פני כל שנת הלימודים. לדברי ח"כ שטרן, מדובר למעשה בתוכנית 'תגלית' לתלמידים החרדים, שמקבילה לתוכנית המוכרת, במסגרתה מגיעים לארץ יהודים מרחבי העולם.
יאיר לפיד תלמידי ישיבה חו''ל צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד