כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עם ישראל זקוק לגשמים

עמוד ההוראה: "יש להתחיל באמירת ועננו בורא עולם"

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין ביקש עם צאת השבת בבית מדרשו ברמת אלחנן שהחל ממחר יתחילו לומר 'ועננו בורא עולם' בתפילה בעקבות עצירת הגשמים. "אנו זקוקים לשפע מהקב"ה שנקרא גשמי ברכה, ועדיין לא זוכים לזה"

עמוד ההוראה: "יש להתחיל באמירת ועננו בורא עולם"
הגאון רבי יצחק זילברשטיין צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין חבר מועצת גדולי התורה, עורר בדרשתו בעת רעווא דרעווין אחר סעודה שלישית, בהיכל המרכזי של בית הכנסת "רמת אלחנן", בשבת זו פרשת וישלח, על חסרון הגשמים כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

"אמנם ביום רביעי בבוקר, שמחנו לראות שהתחילו לרדת גשמים, אבל תוך כמה דקות הם פסקו, ונעלמו העננים. ועם ישראל זקוק לגשמים...", אמר עמוד ההוראה.

המשיך הגר"י זילברשטיין ואמר: "עומדים אנו כבר באמצע חודש כסלו, אחר שנת השמיטה, ואנו זקוקים לשפע מהקב"ה שנקרא גשמי ברכה, ועדיין לא זוכים לזה, ולכן לדעתי יש להתחיל ממחר בבוקר (יום ראשון י"ז כסלו) באמירת ועננו בורא עולם, גם כל אחד בתפילת לחש, וגם השליח ציבור בחזרת הש"ץ, ולהתחנן להקב"ה שיתן טל ומטר לברכה על פני האדמה, וישביע את העולם כולו מטובו, וימלא ידינו מברכותיו ומעושר מתנת ידו, כמו שמתפללים בתפילה הזו, שמקורה בטור".

"כמו כן צריך לדעת מדוע ולמה הגשמים נעצרים", אמר עמוד ההוראה, והביא את דברי הגמרא בתענית שמונה כמה סיבות מדוע הגשמים נעצרים, הראשונה היא בשביל ביטול תרומות ומעשרות, השניה בשביל מספרי לשון הרע, השלישית בשביל עזי פנים, הרביעית היא בשביל ביטול תורה, החמישית היא בעוון גזל, והתקנה היא להרבות בתפילה, כמבואר שם בגמרא. והשישית היא בשביל מעשה הדור שהן מקולקלין.

"ועל כן, יש לנו להתחזק בכל אלה, ובעיקר בעיקר להרבות במידת הרחמים, וכמבואר בגמרא בחולין שיש לאדם לכבד את אשתו ובניו יותר ממה שיש לו, שהן תלויין בו והוא תלוי במי שאמר והיה העולם. ובזכות מידת הרחמים, שזה כנגד העזי פנים שיש בעולם, נזכה בקרוב לגשמי רצון וברכה, כשנים הטובות, והקב"ה יגזור עלינו גזירות טובות מלפניך, וכמו שמסיימים בתפילת ועננו – ויגולו רחמיך על מידותיך, ותתנהג עם בניך במידת הרחמים, וקבל ברחמים וברצון את תפילתנו", סיים עמוד ההוראה את דבריו.

עצירת גשמים הרב יצחק זילברשטיין ועננו בורא עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד