כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מאבק צמוד

המאבק על ההנהגה הרפובליקנית: דה סנטיס משתווה לטראמפ בסקרים

בסקרי "יאהו-יוגוב" שנערכו בשבוע שעבר בארה"ב, השתווה המועמד הצעיר רון דה סנטיס, מושל פלורידה, לנשיא לשעבר דונלד טראמפ. פרשנים שונים בארה"ב צופים כי דה סנטיס ייצג את הרפובליקנים בבחירות הקרובות, בין היתר בשל ההתנגדות הרבה לטראמפ בשורות המפלגה

המאבק על ההנהגה הרפובליקנית: דה סנטיס משתווה לטראמפ בסקרים
מושל פלורידה רון דה דנטיס צילום: מתוך הטוויטר שלו

הנסיקה ממשיכה: מושל פלורידה רון דה סנטיס רושם הישג נוסף בדרכו לצמרת המפלגה הרפובליקנית, בדמות סקר בו השתווה לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ואף גבר עליו באחת השאלות.

בסקר "יאהו-יוגוב" שנערך במהלך השבוע שעבר, השתווה דה סנטיס לטראמפ בכך שקיבל 35% אחוזי תמיכה בקרב תומכי המפלגה הרפובליקנית, מספר זהה לזה של הנשיא לשעבר טראמפ. סקר זה הוא השני שמצביע על השתוות בתמיכה בין שני המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית, ולפניו היה סקר "אמרסון" שנערך לפני שבועיים ושהצביע על מגמה דומה, כך לפי "ישראל היום".

עוד נשאל בסקר של "יאהו-יוגוב" כמה אמריקנים לא יצביעו בשום אופן לטראמפ. התוצאה הגבוהה הייתה 37%, לעומת 28% שאמרו שלעולם לא יצביעו למועמד הצעיר דה סנטיס. לפי ההערכות דה סנטיס, שעוד מכהן כמושל פלורידה, יודיע על ריצה לנשיאות באזור אביב 2023.

טראמפ חושש מאוד מהמועמד הצעיר, שגרף תמיכה רבה בסקרים שנערכו לאחרונה. בריאיון ל"פוקס ניוז" אמר טראמפ על דה סנטיס כי הוא "עלול לפגוע בעצמו", ואיים עליו שהוא יפרסם עליו חומרים בעייתיים מהעבר. עם זאת, נראה כי הכוכב הצעיר ילך עד הסוף - והוא עשוי לכבוש את הפסגה הגבוה ביותר: הבית הלבן.

רון דה סנטיס דונלד טראמפ בחירות בארה''ב רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד