י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בלגיה: השופט מחייב את החרדים ללמוד ליבה

נדחה ערעורם של מוסדות החינוך החסידיים בעיר נגד פסק בית המשפט בבריסל, והם ייאלצו ללמד את מקצועות הליבה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הקהילה החסידית באנטוורפן נקלעה לתסביך, בעקבות החלטתו של בית המשפט המקומי אתמול (ב) לדחות באופן סופי את הערעור של הורי התלמידים בבתי הספר החרדיים בעיר נגד חוק משרד החינוך, לפיו כל בית ספר חייב ללמד לימודי ליבה.

השופט אף כעס על העותרים, שערערו על פסיקת הבג"צ בבריסל שפסק לפני חודש כי לימודי ליבה אינם מנוגדים לחוקי הדת, ולפיכך טענת העותרים שהלימודים הללו פוגעים בזכויות חופש הדת - אינם תקפים.

השופט דחה גם את בקשת העותרים להחיל את החוק רק משנת הלימודים הבאה, כדי שבתי הספר יוכלו להתארגן, והוא פסק כי הלימודים יחלו כבר מהיום, ובסוף שנת הלימודים ייבחנו הילדים על ידי בוחני משרד החינוך.

כזכור, הפרשה החלה לפני כשנה, כאשר מוסדות החינוך החרדיים סירבו לקבל את ילדיו של משה אריה פרידמן. אחת הטענות שהושמעו אז על ידי המוסדות הייתה כי רמתם הלימודית של הילדים נמוכה מהרמה הלימודית בכיתה אליה הם רוצים להתקבל. פרידמן העמיד את ילדיו למבחן בפני נציג משרד החינוך, ולאחר שעברו את המבחנים בהצטיינות - נאלצו המוסדות לקבל אותם. אלא שבמקביל התגלה למשרד החינוך כי במוסדות החרדיים לא מלמדים ליבה.

מנהלי המוסדות החרדיים מצאו את עצמם מול תביעה על הפרת חוק לימודי ליבה, והם שכרו את טובי עורכי הדין שייצגו אותם מול משרד החינוך בבג"צ שהוגש בבריסל. הבג"צ קבע כי בדרישת משרד החינוך אין כל הפרה של חוק חופש הדת, זאת לאחר שבפני בית המשפט הופיע משה אריה פרידמן שטען כי כיהודי חרדי הוא אינו רואה קשר בין לימודי ליבה וחוקי דת.

לפני שבועיים קיימו ראשי המוסדות באנטוורפן כנס בבנין הת"ת המקומי להצלת החינוך החרדי, בו השתתפו כאלף הורים. בכנס הוחלט להגיש ערעור על החלטת בג"צ, אך כאמור, השופט דחה אתמול את הערעור והחזיר את התיק לבריסל.
ליבה בלגיה בית ספר לימודים חובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד