כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

זרקו עצם: 52 מיליון שקל למוסדות דת

'מנהלת הזהות היהודית' קיבלה 14 מיליון שקל, משרד הדתות קיבל כ-38 מיליון • בוטל הקיצוץ לבני ישיבות מחו"ל

אביחי רונצקי. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
אביחי רונצקי. צילום: ארכיון בחדרי חרדים



ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג) העברה תקציבית של 14 מיליון שקל ל"מנהלת הזהות היהודית", שהקמתה עוגנה בהסכמים הקואליציוניים עם הבית היהודי.

הכסף שהועבר היום מתווסף ל-5 מיליון שקל שהועברו לפני כשבועיים למנהלת שבראשה עומד הרב אביחי רונצקי, ועל פי החלטת הממשלה היא נועדה לפעול "לקידומה וחיזוקה של הזהות יהודית בקרב צבורים שונים בחברה ולצורך הגברת התודעה והזהות בקרב החברה הישראלית, עם מרכיבי היסוד של הזהות היהודית ושל המורשת היהודית והלאומית".

יעד המנהלת על פי ההחלטה הם "בניית תשתית ארגונית שתאפשר לכל ישראלי להיפגש עם מקורות המורשת היהודית באופן נגיש, מעניין ומשמעותי, הקמת תשתית ארגונית למפעלים חינוכיים וקהילתיים שיעסקו ביצירת מפגש משמעותי של הציבור הרחב עם המורשת והמסורת, פיתוח וטיפול חשיבה מנהיגותית בקרב גופים ציבוריים ופרטיים על בסיס עקרונות המורשת והתרבות הישראלית, וכן העלאת נושא הזהות היהודית לשיח ציבורי".

בין היתר, המנהלת מתכוונת לקיים מפגשי זהות יהודית לסטודנטים, הכשרה מקצועית של מדריכים לתחום הזהות היהודית, מפגשי זהות יהודית בקהילה, כולל תמיכה בפעילויות שונות לפי קריטריונים שווים שייקבעו, מפגשי לימוד לאוכלוסיות מנהיגותיות כמו הנהגות תנועות הנוער, צוותי הדרכה, קבוצות שנת שירות ומכינות קדם צבאיות, וכן קידום פרויקטים להנגשת ההווי והמסורת היהודית.

בנוסף ל-14 מיליון השקל שהועברו למנהלת הזהות היהודית, אישרה היום ועדת הכספים העברת 37.8 מיליון שקל למשרד הדתות למטרות שונות. כמו כן, הסכים שר האוצר לבטל קיצוץ בסכום של 50 מיליון שקל לבני ישיבות מחו"ל. זאת, עקבות דרישתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שהצליח יחד עם חברי קואליציה נוספים להביא לביטול הקיצוץ של הלומדים במוסדות הציונות הדתית.

סלומיאנסקי הסביר כי הישיבות שבהן לומדים בני חו"ל "הן המוסד שמביא הכי הרבה לקליטת עליה מכל הגופים שמטפלים בהבאת עולים לארץ ובמחיר הכי זול".
כסף קיצוץ ישיבות קליטה גזירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד