כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פירון: מי שיתנכל לאברך על בסיס פוליטי - לא יתוקצב

שר החינוך: לפעול בתקיפות נגד כוללים המשעים תלמידים על בסיס הזדהות פוליטית • "מי שיפר ההוראה צפוי לשלילת תמיכה"

פירון. צילום: פלאש 90
פירון. צילום: פלאש 90



שר החינוך, הרב שי פירון, הורה בימים האחרונים לאגף הישיבות במשרד החינוך לפעול בתקיפות נגד כוללים המשעים תלמידים על בסיס הזדהות פוליטית, דבר הנוגד את החוק. כוללים שיימצאו עוברים על החוק צפויים לשלילת התמיכה של משרד החינוך.

ההוראה מגיעה לאחר שורה של תלונות שהגיעו ללשכת השר מאברכים חרדים הטוענים, כי נעשים נגדם צעדים, כולל איומים בהשעיה, בעקבות השתייכותם הפוליטית.

שר החינוך הרב שי פירון, אמר: "אנחנו לא נאפשר לעסקנים להפוך את מוסדות החינוך למגרש הפוליטי הביתי שלהם ולהתנכל לתלמידים, בין אם מדובר בבתי ספר ובין אם מדובר בכוללים. לציבור החרדי, כמו לכלל המגזרים בישראל, מגיעה מערכת חינוך מקצועית ושוויונית. מי שיסרב להשלים עם זה לא יתוקצב".

במכתב שנשלח היום בהוראת השר לכל מנהלי הכוללים נכתב: "הגיעו למשרדנו תלונות על כך שמוסדות סילקו כמה מתלמידיהם מאחר שאלו התכוונו להצביע או הצביעו בבחירות לרשויות המקומיות עבור רשימה שאינה לרוח הנהלת המוסד...

"מוסדות אשר יתברר כי נקטו אמצעי כפייה כנגד תלמידים על מנת שיצביעו או יימנעו מהצבעה עבור רשימה כזו או אחרת, או שפגעו בתלמידים והפלו אותם על רקע הצבעתם בהתאם להכרתם, עלולים להינקט כנגדם אמצעים, ואף התמיכה בהם עלולה להיפגע".

על פי המכתב, התנכלות לתלמידים בעקבות השתייכות פוליטית נוגדת את נוהל התמיכה של משרד החינוך, וכן את חוק הרשויות המקומיות (בחירות).
שי פירון בחירות תקציב עץ מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד