כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יחידת להב 433 חוקרת את 'פרשת בית שמש'

חקירת המשטרה בפרשת תעודות זהות שנמצאו בדירה בבית שמש ביום הבחירות - תועבר ממחוז ירושלים ליחידה הארצית למלחמה בפשיעה

עצורים. צילום ארכיון: פלאש 90
עצורים. צילום ארכיון: פלאש 90



תיק החקירה שנוהל במחוז ירושלים ועניינו חשד בנוגע להתנהלות במסגרת הבחירות המקומיות בבית שמש - הועבר ליחידה הארצית של משטרת ישראל למלחמה בפשיעה, להב 433.

על כל פרטי החקירה והחשודים מוטל צו איסור פרסום, התקף עד ליום 4.11.13.

כזכור, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרת ירושלים, נעצרו ביום הבחירות שמונה בני אדם בפרשת תעודות הזהות בבית שמש. למחרת, הוארך מעצרם בשישה ימים. העצורה היחידה בפרשה שוחררה בתנאים מגבילים. במהלך הימים האחרונים נחקרו עוד מספר תושבים, וחלק מהאנשים שתעודות הזהות שלהם נמצאו.

לפי החקירה נעשה שימוש והצבעה בשלושים מתוך התעודות שנמצאו בדירה.

עוד בנושא:
פרשת תעודות הזהות: רק חשוד אחד נותר במעצר
פרשת הזיופים: הוארך מעצר שניים מהחשודים
ב'דירת הזיופים' - תעודת זהות של רב בכיר
וידאו מבית שמש • חילוני לחרדי: "חזיר"
צפו: מתוסכלי בית שמש מפגינים
פרשת הזיופים בבית שמש: האדמו"ר ביטל ביקורו
תחפושות וזיופים • כך עבדה השיטה בבית שמש
בית שמש: 8 עצורים, כ-200 תעודות זהות נתפסו

אתמול בצהריים, הובאו בשנית לבית המשפט העצורים אברהם בילר, אהרן שמואל לונדר, שמעון זיידל, יצחק מנשה רוזנפלד, אברהם וינברג, אברהם איבר ושלמה וולף, אשר עד כה שמרו על זכות השתיקה, מעצרם של שניים הוארך, והשאר שוחררו. מספר שעות לאחר מכן, שוחרר אחד העצורים, כך שנותר רק עצור אחד.

לפי הפרטים שעלו עד כה, תעודות הזהות היו פרוסות על השולחנות, כאשר בדירה העליונה נתפסו 'תחפושות', פריטי לבוש, משקפיים, ורשימות של מספרי קלפי ופרטיהם.

לפי חשד המשטרה, חלק מהתעודות ניתנו על ידי בעליהן תושבי העיר במטרה להצביע. החשד הוא שניתנה תמורה לבעלי התעודות תמורת השימוש בהן.

עו"ד שמעון קוקוש, פרקליטו של החשוד יצחק רוזנפלד, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "בית המשפט בהחלטה מנומקת מאוד, בדיון שארך מספר שעות, לאחר שבחן את חלקו של כל חשוד וחשוד מצא שבפועל מעבר לחשד הראשוני שהיה, אין שום ממש בהמשך המעצר. החקירה לא התקדמה באופן ממשי, נחקרים רבים שאף אחד מהם לא הפליל לא את מרשי ולא את האחרים. מעצר בא לצרכי חקירה בלבד, ולא על חשבון עונש עתידי.

"בית המשפט בצדק ובאומץ קבע שאין שום עילה להמשיך ולהחזיק את מרשי ואת האחרים במעצר, כי תכלית המעצר, ניתן לאיין אותה וזאת על ידי חלופת מעצר. אין ספק שידרשו עוד ימים רבים למשטרת ישראל על מנת להמשיך ולחזור עם חדשות, אך במקרה הזה, כלפי מרשי, כשהוא בחור צעיר כבן 18 אין שום דבר ממשי ואמיתי, ובצדק בית המשפט שיחרר אותו".

פרקליטיהם של החשודים, עו"ד יאיר גולן ועו"ד שטיינברגר, אמרו בשבוע שעבר כי לא היה מידע על החשודים. "המשטרה נכנסת לדירות, כאשר לפחות 15 איש נמלטו תוך כדי תקיפת השוטרים".

עורכי הדין אף טענו טענה תמוהה, לפיה קנאים המבקשים להצביע נאלצים להתחפש כדי שיוכלו להגיע לקלפיות מבלי שיתנכלו להם.
בית שמש חשודים חקירה להב תעודות זהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד