כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גופתו לא הורשתה לחזור

פעוט מכורדיסטן מת במהלך ניתוח בארץ

גופת פעוט מכורדיסטן שמת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר ניתוח, לא הורשתה לטוס חזרה לצפון עיראק מנתב"ג. נסיון להעביר את הגופה לירדן ומשם תוטס לעיראק. אמו של הילד נאלצה לטוס מבן גוריון ללא גופת בנה היחיד

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אנשי שבט אחים, ארגון נוצרי ירושלמי שמביא לישראל ילדים ממדינות שכנות לניתוחי לב, דווחו, כי גופת פעוט מכורדיסטן לא הורשתה לצאת מבן גוריון. אמו של הילד נאלצה לטוס מבן גוריון לצפון עיראק ללא גופת בנה היחיד ביום רביעי האחרון, לא ברור מדוע גופת הפעוט לא הורשתה לצאת, כך דווח האתר Times of Israel. ארגון שבט אחים ניסה ללא הצלחה למצוא פתרון להובלת הגופה דרך חברת התעופה הטורקית, טורקיש איירליינס.

הפעוט סינאור בן השבעה עשר חודשים נולד לפליטים יזידים שנמלטו מהמדינה האסלאמית (דאעש) כאשר הארגון פלש לאזור כורדיסטן בצפון עיראק בשנת 2014. דאעש רדף קשות את המיעוט היזידי בעיראק, טבח באלפים, שיעבד אחרים וגרם למאות אלפים לברוח. הפעוט אובחן עם מומי לב מולדים מרובים והיה בסכנת מוות ללא סדרה של ניתוחים מורכבים. בתי חולים בכורדיסטן העיראקית אינם מסוגלים לבצע ניתוחים כאלה, ומתנדבים מקומיים חיברו את הוריו לארגון שבט אחים.

סינאור ואמו נחתו בישראל ב-7 בנובמבר, ולמחרת הוא עבר בדיקות בהדסה-עין כרם בירושלים. ב-28 בנובמבר הוא עבר ניתוח, המנתח הסביר לאמו על הניתוח. הוא אמר לה שיש סיכוי של 5% שהוא ימות במהלך הניתוח. למחרת, הניתוח של סינאור החל בעוד אמו נמצאת בהמתנה של שמונה שעות מחוץ לחדר הניתוח.

הניתוח היה מורכב מהצפוי, שכן היה דימום שהרופאים נאלצו להשתלט עליו. לאחר הניתוח אמו של סינאור קיבלה את הבשורה שבנה השתפר בצורה ניכרת, והוא מועבר לטיפול נמרץ. אך לאחר מספר ימים בשל מצבו המורכב והקשה, חלה הדרדרות והפעוט לא שרד ומת תוך שהרופאים עושים מאמצים גדולים לייצב את מצבו.

כורדיסטן נמל התעופה בן גוריון הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד