כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שת"פ של ציר הרשע

ארה"ב: איראן הפכה לתומכת הצבאית הבכירה של רוסיה

רוסיה משתמשת במל"טים איראניים כדי לפגוע בתשתיות אנרגיה באוקראינה, מונעת ממיליוני אוקראינים חשמל וחימום ושירותים קריטיים. "אנשים באוקראינה היום מתים למעשה כתוצאה מפעולותיה של איראן"

ארה"ב: איראן הפכה לתומכת הצבאית הבכירה של רוסיה
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

מערכת היחסים של רוסיה ואיראן התחממה לשותפות הגנה מלאה, כך הודיעה ארה"ב. רוסיה נותנת רמת תמיכה חסרת תקדים של תמיכה צבאית לאיראן, כך אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי.

ארה"ב הודיעה כי שתי המדינות שוקלות ייצור משותף של מל"טים. אוקראינה האשימה את איראן בכך שסיפקה לרוסיה מל"טים מסוג קמיקאזה ששימשו בהתקפות קטלניות ב-17 באוקטובר, טהרן הכחישה בתחילה את הדברים, אך בהמשך הודתה ששלחה למוסקבה "מספר מצומצם" של מל"טים, "חודשים רבים" לפני המלחמה.

בתגובה אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי מדובר בשקר וכי נעשה שימוש במל"טים איראניים רבים נוספים. חיל האוויר האוקראיני הודיע כי הפיל 10 מתוך 15 מל"טים בדרום אוקראינה בשעות המוקדמות של יום שבת האחרון. מושל אודסה אמר שהתקיפות גרמו להפסקות חשמל ברוב האזור.

בנאום ביום שישי האחרון אמר קירבי כי שותפות בין איראן לרוסיה לייצור מל"טים תזיק לאוקראינה, לשכנותיה של איראן ולקהילה הבינלאומית. "רוסיה מבקשת לשתף פעולה עם איראן בתחומים כמו פיתוח נשק, אימונים", אמר, והוסיף כי ארה"ב חוששת שרוסיה מתכוונת "לספק לאיראן רכיבים צבאיים מתקדמים כולל מסוקים ומערכות הגנה אוויריות".

"איראן הפכה לתומכת הצבאית הבכירה של רוסיה", אמר. "רוסיה משתמשת במל"טים איראניים כדי לפגוע בתשתיות אנרגיה, מונעת ממיליוני אוקראינים חשמל, חימום ושירותים קריטיים. אנשים באוקראינה היום מתים למעשה כתוצאה מפעולותיה של איראן".

איראן מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד