כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המוצא קיבל עז

קניה: ילד בן 4 שרד 6 ימים במדבר מוקף בצבועים ותנים

ילד בן 4 הצליח איכשהו לשוטט יותר מ-11 קילומטרים מביתו באפריקה, שנמצא קרוב לקצה שמורת חיות בר ענקית בקניה, שבה מתגוררים עשרות טורפים קטלניים. המחפשים מצאו את עקבותיו של הילד במרחק כ-15 קילומטרים מביתם

קניה: ילד בן 4 שרד 6 ימים במדבר מוקף בצבועים ותנים
חילוץ הילד בן ה-4 צילום: Sheldrick Wildlife Trust

ילד בן 4 שרד בנס לאחר שבילה שישה ימים בשמורת חיות בר אפריקאיות שופעות טורפים קטלניים.

הילד הצליח איכשהו להתרחק יותר מ-11 קילומטרים מביתו שנמצא קרוב לקצה שמורת הטבע במזרח בקניה. הוא נמצא על ידי הטייס רואן קאר-הארטלי, שעובד עבור חברת Sheldrick Wildlife Trust, ארגון להצלת פילים ושיקום חיות בר, שבסיסו בקניה.

הילד נפרד מאחיו במהלך סערה כשחזרו הביתה מיום של טיול עם בעלי חיים, סיפר קאר-הארטלי, המפקד המקומי פנה לחברת Sheldrick Wildlife Trust ושאל אם הם יכולים להשתמש בכלי הטיס שלהם כדי לעזור לקבוצת החיפוש המונה 70 איש שסרקו את האזור. "קבוצת חיפוש יצאה לחפש אך לא מצאה אותו, והחלה ללכת אחר עקבות. הם עשו עבודה מדהימה במעקב אחריו במשך אינספור ימים ללא אוכל", סיפר קאר-הארטלי".

עוד סיפר: "זאת היתה סביבה לא ידידותית עבור כל אדם להיות לבד, שלא לדבר על ילד כל כך קטן, בלי שום דרך לתקשר איתם בזמן שהייתי באוויר", כתב הטייס. "המלצתי לחברות המחפשים ללכת עם בד לבן קשור למקל ארוך, מה שיקל על מציאתם בשיח הצפוף".

"לאחר איתור הקבוצה שחיפשה אותו באזור התחלתי בחיפושים שלי. ארבע שעות של סריקה בצמחייה לא גילו דבר מלבד מיכל דלק ריק ובעלי חיים שונים, בהם צבועים ותנים.

"זו הייתה סביבה לא טובה עבור כל אדם להיות לבד, שלא לדבר על ילד כל כך צעיר. עם זאת, בגלל גשמים עזים, לא היה מחסור במים. זה לפחות נתן לי קצת שקט נפשי שהילד יצליח למצוא מים".

מאוחר יותר ב-3 בדצמבר, חמישה לילות לאחר שהילד נעלם לראשונה, המפקד פנה שוב לחברת Sheldrick Wildlife Trust כדי לומר שקבוצת המחפשים מצאה את עקבותיו של הילד, והם נמצאים במרחק כ-15 קילומטרים מביתם. "אחרי כמעט שבוע של גשם כבד, ללא מזון וטורפים מסתובבים באזור", כתב הטייס, "אפשר לסלוח על אובדן התקווה".

אבל אז קאר-הארטלי גילה את התגלית המופלאה: "מאגף שמאל שלי ראיתי דמות זעירה מתחתי, מוקפת במסה של שיחים ועצים. לא האמנתי למראה עיני, אבל הנה הוא: ילד קטנטן מוקף בשממה אינסופית".

"הילד בקושי אכל במשך שבוע, וסבל מתת תזונה, והיה מכוסה בעקיצות חרקים, אבל הוא היה בחיים ועד מהרה טופל על ידי רופאים". הוא סיפר אחר כך לתקשורת המקומית, כי "זה נראה חסר סיכוי לחפש ילד קטן כל כך במרחב כה ענק של שממה. היו מקרים שבהם לא הצלחתי לאתר פיל מסוים במשך שבוע, שלא לדבר על ילד בן ארבע".

הוא סיפר עוד: כי "בלי שום דרך לתקשר עם צוות החיפוש, ניסיתי להבין איך להביא אליו צוות חיפוש, כשהכפר הקרוב ביותר נמצא במרחק של 18 קילומטרים משם". לאחר שהסתובב במשך חצי שעה, "שלושה גברים הופיעו לפתע מאגף ימין שלי. הם היו חלק מקבוצת החיפוש והגיעו ממרחק קילומטרים לאחר שראו אותי מסתובב זמן מה באוויר. פתחתי את דלת המטוס והתחלתי להצביע על הילד. הם הבינו שמצאתי משהו והתחילו לרוץ לכיוון, בסופו של דבר הם הגיעו לילד, הרימו אותו על כתפיהם והחלו לעודד אותו ולשיר, הם נתנו לי עז במתנה וחזרתי עם העז הביתה, שמח שהצלחתי להציל את הילד".

 

ילד בן 4 אפריקה קניה חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד